Ik ben Sanne, 20 jaar en nieuw op dit forum. Ik wil begin volgend jaar een maand door Thailand gaan reizen en zit nog met wat vraagjes.
Hoeveel liter inhoud is aan te raden voor een rugzak als je zo’n maand gaat reizen?
Kan je als meisje zijnde alleen reizen door Thailand?
(Ga waarschijnlijk samen met een vriend, maar hoor verschillende dingen dus ben nieuwschierig.)
Wat is een makkelijke manier om je reis te plannen?
Ik heb al een Lonely Planet in bezit, en wil kijken welke dingen ik wil zien en daaromheen de reis plannen. Zijn er betere manieren?
Zijn er gidsen/boeken die jullie aanraden die ik écht aan moet schaffen? Die echt super handig zijn in … ?
Nu op dit moment weet ik even niet meer wat ik allemaal wilde vragen maar die komen vast nog wel in me op en dan zal ik dat hier posten.
ik denk dat je aan 60 tot 75 liter genoeg zult hebben. Je kunt in Thailand prima overal je was inleveren voor zo’n 40 a 50 bath per kilo is ongeveer 1 euro.
Ik vind de Lonely planet genoeg om mee te zeulen en daar zou je prima je reis uit kunnen plannen.
Al meisje alleen door thailand kan prima het is een erg veilig land, klinkt dat nu vreemd door al dat gedoe in Thailand. Dit zal tegen die tijd wel weer over zijn.
alleen een rugzak van 55 liter is voor mij genoeg maar dat hangt er ook vanaf hoe lang/klein je bent. wij nemen niet meer zoveel mee, je kan het overal laten wassen en dan kun je onderweg ook nog eens iets kopen.
ja het is ook heel persoonlijk hoeveel liter je nodig hebt maar ik heb zelf een backpack van 75 liter omdat ik lang en stevig ben dus meer ruimte nodig heb.
hallo sanne
ik woon in thailand.
neem niet te veel mee.
kleding,schoenen,cosmetiche spullen.
zijn hier allemaal heel goedkoop.
bespaart je een hoop gewicht
Hoi Sanne,
Thailand is prima als vrouw alleen te bereizen, en als je met de rugzak rond trekt ben je nooit lang alleen, er zijn er altijd nog vele anderen met wie je mee kan reizen. Neem weinig mee in een niet te grote rugzak (ben het dus helemaal met de anderen eens - de mijne is 65l en daar heb ik afgelopen zomer voor mezelf én een kindje mee rondgetrokken in Thailand). En laat je verleiden door wat je op je weg tegenkomt. Naast dit reisforum kan je nog goeie info vinden op travelfish.com of op thorntree (is van lonely planet, fora op internet). En andere reizigers onderweg hebben de beste to do’s en not to do’s, dus zeker naar vragen. Nog een andere site met goeie tips vnl mbt vervoer is travelasia.com.
Veel plezier met de voorbereiding én met de reis natuurlijk.
Annelies
Bedankt voor de antwoorden allemaal
Ben al wat wezen kijken naar tassen en de 55l tassen blijven mij lokken… Het is nog niet eens zeker of ik een tas ga kopen, kan er misschien ook één lenen en die is 65l.
Ik heb weer een nieuw vraagje:
Wat voor schoenen/schoeisel raden jullie aan? Ik dacht zelf aan (van die) Teva sandalen, evt met een dichte neus, maar is dat wel voldoende?
Edit: bedacht me nog wat! Ik zie veel organisaties als Greenwood en Riksja die je reis of delen daarvan kunnen boeken. Eigenlijk was ik van plan om alleen een ticket te boeken en evt de eerste overnachting(en) en daarna lekker zelf te kijken. Wat raden jullie aan? Dit wordt echt mijn allereerste keer backpacken.
Teva sandalen zijn prima om op rond te reizen. Alleen als je echt de jungle ingaat kan het handig zijn om dichte schoenen te hebben ( bloedzuigers) maar aan de andere kant heb ik ook mensen gezien die in hun teva’s gewoon lange sokken aanhadden en ( door de tour verzorgde) anti bloezuiger pijpen om over je broek te doen en prima mee konden. Niet druk over maken.
wat je tweede vraag betreft, zou ik gewoon voor de eerste plan gaan. alleen een ticket boeken en daar wel zien. Als je nu al bij greenwood of riksja een blok besteld, MOET je op datum x op plaats y zijn. Veel leuker vonden wij het om het zelf uit te zoeken en als je ter plaatse een paar dagen van tevoren belt/mailt naar greenwood of ze nog een plekje over hebben op een van de blokken die je leuk lijken, kan je het op die manier ook altijd nog regelen.
Ik heb mijn vliegticket geboekt Via www.emirates.com voor €489,72 ! Ik ga van 11 februari tot 21 maart 2009. Ga via Dubai en op de terugreis moet ik wel 9 uur wachten, ik denk dat de vlucht daarom ook zo goedkoop was.
Mijn plannen zijn gewijzigd, de ‘vriend’ met wie ik zou gaan laat plotseling helemaal niks meer horen dus ik ga lekker alleen. Vind het heel spannend allemaal!
Ik heb ook nog een vraagje wat betreft uitjes enzo, kan je die allemaal daar boeken bij reisbureaus? Ik zag bijvoorbeeld op internet iets over een fietstocht in Bangkok, dat lijkt mij heel erg leuk, maar hoe kom ik daaraan?
En de eerste nacht(en) kan ik het beste van tevoren boeken denk ik want ik kom om 18.00 uur aan, maar hoe doe ik dat, hebben jullie tips?
www.greenwoodtravel.nl heeft een 4 sterrenhotel in zijn bestand in dat hotel zit ook hun kantoor. Het Prince Palace hotel een superiorroom inclusief ontbijt kost 26 euro per nacht ik weet niet of je dat te duur vind? Wij gaan altijd naar dat hotel bevalt ons ontzettend goed.
Ik zou lekker in een guesthouse gaan zitten de eerste nacht. In het Prince palace hotel zitten niet echt veel jonge backpackers.
Afgelopen zomer heb ik in new Siam 2 gezeten. Hartstikke leuk, met zwembad en niet duur en… dichtbij Kao san road, dus genoeg te doen in de buurt 's avonds!
Veel plezier in Thailand.
Je gaat de eerste nacht toch alleen in Bangkok de eerste nacht slapen en dan kan het best wel even lekker zijn om een 4 sterrenhotel te gaan zitten. Dan kun je nadat je weer fris bent lekker verhuizen naar een geusthouse in de buurt van Koh San Road. Ik vind dat altijd prettig om even in luxe te komen na een vlucht van 12 uur vandaar.
Om eerlijk te zijn heb ik de link nog niet bekeken, niet echt aan toegekomen. Sowieso lijkt mij de eerste nacht wel lekker om een goed hotel te hebben gezien ik ook pas om 18.00 uur land…
Ik heb nog een vraagje wat betreft de schoenen; zie dat je ook in Thailand zelf goed sandalen kan kopen. Zijn dit ook stevige sandalen a la Teva of kan ik beter in Nederland even op zoek gaan?
En wat betreft het visum: als ik ‘gewoon’ de grens over ga bij Laos of Cambodja, moet ik daar dan ook overnachten? En als ik dan terug ga Thailand in krijg ik weer een nieuw visum voor 30 dagen? Ik wil dit wel graag weten dat ik straks niet daar sta en opeens toch een visum nodig heb.
Ik heb zelf teva’s waarmee ik nu meer dan 1 jaar rondloop ik heb toen 89 euro betaald en ze zijn nog steeds perfekt. Ik heb alle weeromstandigheden hier al gehad. Je kunt ze ook in Thailand kopen maar die zijn vaak fake en lopen lang niet zo lekker als echte teva’s
Je kunt bij Laos en Cambodja prima de grens over. Je moet inderdaad je volgende verblijfplaats in dat land invullen. Wat wij vaak doen is gewoon een hostel uit de lonely planet of als we geen lonely hebben dan kijken we op internet en schrijven gewoon een adres op van een hostel in de plaats waar we naar toe reizen. Visum krijg je in beide landen bij aankomst. Cambodja kost 20 US dollar en Laos 35 US dollar. Je kunt daarna weer terug Thailand in reizen en krijgt dan weer 30 dagen wat niets kost.