Ik wil op reis!. Ik wil begin juli 2006 vertrekken maar ik weet nog niet waarheen
Misschien wordt het zuid-amerika maar eigenlijk wil ik ook graag naar azie.
Ik wil graag naar cambodja, thailand, laos en vietnam voor ongeveer vier maanden.
Gaat iemand ook rond die tijd?
Kun je makkelijk alleen naar azie?
Waar ontmoet ik reisgenoten?
Waar moet ik allemaal heen?
Is Azie veilig?
mariet
Ja, het is heel makkelijk om zelf alleen rond te reizen in Azie. Het merendeel van de Aziaten zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en je voelt je er absoluut veilig, ook als alleenreizende vrouw.
Als je echt met een rugzak gaat rondreizen door Azie, kom je zeker weten heel veel jonge mensen tegen die hetzelfde doen en waarmee je een tijd kunt opbrengen.
Ik kom vaak in Bangkok en ik voel me in deze gigantische stad zo veel veiliger dan in Amsterdam, je hoeft je hierover geen zorgen te maken.
In Thailand moet je zeker een aantal dagen in Bangkok blijven, en tevens zijn de volgende steden leuk & interessant: Ayutthaya, Sukhothai, Kanchanaburi, Chiang Mai, Mae Hong Son, Chiang Rai en de Gouden Driehoek.
Ook het oosten / noordoosten van Thailand is de moeite waard, dit is nog niet ontdekt door het massatoerisme en heeft nog echt de authentieke Thaise sfeer.
Uiteraard zou je ook zeker even lekker moeten gaan relaxen op het strand op een van de eilanden (Ko Chang, Ko Samet, Ko Samui, Phuket).
Pattaya raad ik je absoluut af. Dit is het Lloret de Mar van Thailand, lijkt in geen verste verte op het echte Thailand !