Reisadviezen site buitenlandse zaken

Hallo,

Ik heb het plan om (als vrouw alleen) begin Maart naar Zuid-Oost Azie te vertrekken om een kleine 3maand te reizen (Thailand, Laos, Cambodja evt Maleisie). Nou zat ik op de site van het ministerie buitenlandse zaken te kijken en zie het volgende. Thailand een advies 4 (vd 6) dus niet bepaald veilig, terwijl ik op andere sites vaak lees dat Thailand prima te doen is voor vrouw alleen.

Graag hier jullie mening over? Misschien mensen die nu in Thailand zitten en iets herkennen in politieke onrust/terreur dreiging?

Alvast bedankt, Groeten Annejet

Website Min.Buza

Ja hoor, je kunt hier zonder problemen rondreizen.
Ikk heb straks een desktop tot mijn beschikking ipv gsm, en zal dan je vraag uitgebreider beantwoorden.

De enige waarde van die reisadviezen is naar mening om achteraf te kunnen zeggen: zie je wel, we hebben je toch gewaarschuwd? Thailand is rustig en kalm. Eenmaal per maand ongeveer is er een demonstratie met een 10.000 mensen in Bangkok (hoe vaak zijn er geen demonstraties in den Haag?) en that’s it.

Ik raad je wel aan niet naar de 4 zuidelijkste provinsies te gaan en de normale voorzichtigheid te hanteren.

Ik voel me hier in Thailand veilig, ga zonder problemen ook 's nachts over straat, en aarzel dan ook niet om dat anderen aan te geven.