Veilig reizen in thailand na recente rellen???????

Beste mensen,

We zouden deze zomer Thailand willen bezoeken dmv rondreizen met de rugzak, backpacken dus.
Via Bangkok, de toeristische routes volgens zoals beschreven in de vele reisbrochures die er bestaan.
Goedkoop reizen via hostels en guesthouses…
In Bangkok nabij de Khao San Road overnachten en daarna wel zien hoe we in het noorden terecht komen (met de trein of vliegtuig) en vervolgens als afsluiter naar krabi of Phuket reizen om de Phi Phi eilanden te bezoeken.
MAAR!!!
Het reisadvies van de Belgische en de Nederlandse overheid is niet echt positief. Ze raden aan om de grootste voorzichtigheid te nemen en de drukke plaatsen te mijden.
Zie :
http://www.diplomatie.be/nl/travel/countrydetail.asp?COUNTRYNAMENL=THAILAND
http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadviezen,reisadvies_thailand.html
Hoe zit het daar nu eigenlijk, zou het misschien verstandiger zijn om Thailand nu niet te bezoeken en eventueel nog wat te wachten?
De meest Zuidelijke provincies bezoeken we zeker niet, want daar is geweld dagelijkse kost.
Ik denk ook wel, dat er een verhoogd risico is, maar dat uiteindelijk toch honderdduizenden toeristen Thailand gaan bezoeken in die periode. Moest het echt zo erg zijn… dan zou het toerisme er toch enorm gaan onder lijden, en dat… willen ze denk ik toch wel vermijden.
Graag jullie mening hierover, ik vermoed dat er nog meer mensen zijn die hierover grote vragen hebben.
Alvast bedankt
Groeten

Inderdaad zijn er honderd duizenden mensen die er naar toe gaan, dus als jij thuis wilt blijven omdat onze ministerie een slecht advies geeft dan is dat jou recht natuurlijk maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die ook echt wegblijven door dit advies.

Er waren vorig jaar wel rellen en het vliegveld is bezet geweest maar echt problemen hebben de toeristen niet gehad, buiten het feit dat ze vertragingen hadden.

Ik zou me er niet druk om maken. Veel mensen blijven maar een paar dagen in Bkk om vervolgens verder te trekken. Ik zou zeggen pak die rugzak en maak die mooie reis naar een schitterend mooi land met vriendelijke mensen!

:dag:

Frank

hallo MR

je kan gerust naar thailand gaan er zijn natuurlijk wel wat dingen gebeurt rond de demonstraties tegen de regering maar deze zijn nooit tegen toeristen gericht en gebeuren in gebieden/wijken waar toeristen normaal nooit komen

natuurlijk moet je uit kijken maar dat moet je in Amsterdam ook ik ben nu z’n 15 keer in thailand geweest en voel me daar mischien nog wel veiliger dan in nederland

mijn schoonfamilie welke in bangkok woont heeft ook nog niets van de demonstraties gemerkt natuurlijk wel gezien op tv en gelezen in de krant maar bangkok is een hele grote stad (net zo groot als de provincie utrecht)

ik lees dat je naar het noorden wil gaan wel daar is helemaal niets aan de hand de demonstraties hebben zich alleen afgespeeld in bangkok en in pataya maar dit laatste was enkel tijdens de top van samen werkende landen uit zuid oost azie (soort eu)

dus voor de reis die jij voor ogen hebt geen enkel probleem de zuidelijkste provincies zijn inderdaad wat vaker het toneel van geweld maar dit is altijd tegen de overheid gericht en nooit tegen toeristen

ik vind de informatie die ze je geven op de door jou genoemde websites dan ook zeker niet terecht en ga zelf 25 julie weer lekker rond trekken door mijn favoriete land

gr dirk

Hallo,

Ik ben op dit moment in Thailand en het is hier gewoon rustig en niets aan de hand. Je kunt er gewoon heen en het is gewoon zoals altijd. Ik kom heel vaak in Thailand en ik ben er ook geweest tijdens rellen. Toen was er in Bangkok wel iets van te merken maar niet veel. De rest van Thailand doet daar niet aan mee en daar was het gewoon normaal.

gr van Moira

Afgelopen november zat ik dus “middenin” de bezetting van het vliegveld,
het enige wat ik ervan merkte is dat ik 8 dagen niet kon vertrekken,
van deze 8 dagen heb ik er 6 kosteloos doorgebracht in http://www.bangkok.com/grandsukhumvit/ in een kamer die normaal 160 euro kost, en we kregen drie maal per dag een maaltijd, ook kosteloos.
De Thaise regering betaalde dit allemaal, en zo waren er zeker 10 hotels in BKK vol met gestrande toeristen.

Toeristen zijn voor Thailand de kip met de gouden eieren, dus als er iets in Thailand voorvalt, zal de toerist nooit het doelwit zijn.

Ik kan ook alleen maar zeggen: gewoon GAAN !

Niets aan de hand, gewoon gaan.

Ze raden aan om de grootste voorzichtigheid te nemen en de drukke plaatsen te mijden.

Dit staat niet in het advies van de Nederlandse overheid, waar alleen aangeraden wordt de 4 Zuidelijke provincies te vermijden en in met name Bangkok extra waakzaamheid te betrachten en samenscholingen en demonstraties te vermijden.

Maar: de website is achterhaald, dit soort informatie: “Ook in andere steden in het land vinden regelmatig demonstraties gericht tegen de regering plaats. Deze demonstraties kunnen plotseling en onverwacht uit de hand lopen.” klopt, indien deze al geklopt heeft, zeker niet meer.

niet mee inzitten , ben er ook al veel geweest en was er ook tijdens de rellen , geen ginder van ondervonden , gewoon gaan !

hou er wel rekenening mee dat het in deze periode koud kan zijn in het noorden en ook in deze periode kan je veel regen hebben in het noorden . in het zuiden is de regen meer beperkt en warm is het er zeker .

ik ga er ook naartoe , van 23 juni tot 15 juli ( enkel naar het zuiden ! )
phuket en krabi en de vele mooie eilanden errond !

veel reisgenot

Joh, direkt na de rellen waren wij in Bangkok en toen kon je gaan en staan waar je maar wilde. Waar die adviezen soms op gebaseerd zijn weet ik niet maar wij hebben alweer voor de volgende vakantie geboekt inBangkok.

Ton:zon02:

Storm in een glaswater, moet zelf nog even wachten tot 22/07 maar stap het liefst nu nog op het vliegtuig. :vak01:Mijn ouders zaten er met de rellen van vorigjaar november tijdens de bezetting van het vliegveld maar er voor de rest niets van gemerkt.