Hallo allemaal, Ik wil vanavond mijn ticket boeken naar thailand maar kreeg zojuist te horen van mijn collega over negatief reisadvies in bangkok en zuiden thailand. In hoeverre kan dit gevaarlijk zijn? Heb je er als toerist veel of weinig last vanof kan ik dit het beste ontwijken? Ik baal wel omdat ik ook van bangkok naar bali wil vliegen. Mijn hele vakantie hangt dus zo’n beetje hier vanaf. Wie heeft dit eerder meegemaakt en was dit veilig genoeg als je de demonstranten ontwijkt?
Ik heb nergens gelezen dat eer er een negatief reis advies is voor BKK en het zuiden, er is wel een reisadvies voor het zuiden maar dat gaat over het diepe zuiden 3 provincies die aan maleisie grenzen. Dus je kunt gewoon deze kant uitkomen.
Dat is goed nieuws!! Bedankt
Zo als wij zegt, ‘Vake bej te bange’ het stikt er vast nog van de reizigers en als je de problemen niet opzoekt lijkt het mij allemaal wel mee te vallen.
Ik zou je niet tegen laten houden door een ‘‘reisadvies’’
Ik ga over een week er is nooit een reisadvies afgegeven dat kun je zelf ook op de website van de Rijksoverheid bekijken en Nederlandse ambassade in Thailand.
Er waren demonstraties en toen heeft het leger met een coup een einde aan proberen te maken volgens mij is dit redelijk gebeurt. Avondklok is opgeheven iedereen mag weer doen en gaan waar die wil . Maar verdiep je eerst zelf op internet voordat je iemand op zijn woord gelooft er is nooit een negatief reisadvies afgegeven en Thailand is gewoon leuk! Zitten zat vrienden van mij nu op dit moment die ultiem genieten.
Ik zou zeggen boek maar;)
Via Wereldwijzer app
Dat klinkt in iedergeval positief!! Ik heb mijn nu ticket geboekt!!
Alles is veel rustiger sinds de “coup” , je gaat ervan verstelt staan dat Bangkok zo rustig en in zijn gewone doen is…zuiden is altijd te vermijden maar normaal moet je daar niet zijn
:chin:
Nou geen vuiltje aan de lucht om op vakantie te gaan naar Thailand,alleen moet je volgende steden in het diepe zuiden vermijden zoals Yala, Pattani,Narathiwat en Songkhla kan je best wegblijven (Moslim extremisten die vechten tegen het Thaise leger)
Klopt inderdaad wat George zegt en zie je de arme soldaten, wuif en glimlach of koop een kleinigheid in de 7/11 voor hun want ganse dagen daar wacht houden in gevechtskledij… ze zien af die kerels hoor
By Samsung S4 Cell Phone on Tapatalk
Ik wilde eerst naar het zuiden reizen omdat ik het daar ontzettend mooi vind, maar lees steeds vaker negatieve dingen erover. Bevuiling, veel toeristen, geluid overlast, drukte op het strand. Ik houd het denk ik tot het noorden en midden Thailand. Ik kan nu met een gerust hart mijn vakantie invullen!
Hoe druk het is verschilt uiteraard van eiland tot eiland. Er zijn ook plekken waar weinig toeristen komen.
Maar het midden en noorden is ook een goede keus!
Als men het zuiden zegt in Thailand dan is dat ongeveer vanaf Hat Yai…daar moet men opletten alhoewel toeristen niet geviseerd worden…Krabi ligt ook zuidwaarts maar daar is geen enkel gevaar…vanaf daar is de bevolking ook meestal Moslim dus hou daar ook rekening mee want hun cultuur is dan weer heel verschillend…
De provincie Satun in het diepe zuiden is ook prachtig
By Samsung S4 Cell Phone on Tapatalk
Veel verschillende plekken, veel verschillende mogelijkheden.
Oh, en niet alles wat je leest is waar