"Onrust" reden om niet te gaan?

Hoi lezers,

Afgelopen week is het weer kort onrustig geweest bij de grens bij Cambodja met gevechten rondom de tempel. Is dit voor jullie een reden om niet naar Thailand te gaan?

Ik ben me aan het orienteren om een rondreis/backpackreis door noord-Thailand (natuurliefhebber - juni, juli of augustus 2011), maar ben geen ervaren reiziger in landen buiten Europa met minder stabiele politieke situaties dan in Nederland eo. Ik krijg veel reacties “is dat wel veilig” en “moet je dat nu wel willen” - ik wil er echter zelf erg graag heen!

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken & wie er wellicht ervaring heeft met reizen door Thailand terwijl het er onrustiger was (en ook natuurlijk adviezen van mensen die er nu zijn en/of wonen) en in hoeverre/of je daar “last” van hebt.

Alvast heel erg bedankt!!

Hee Natuurliefhebber,

Geen enkele reden om niet te gaan. het gaat om een zeer plaatselijk conflict, het gaat (99,9 % zeker) niet uitgroeien tot iets serieus.
De afgelopen jaren zijn er regelmatig kleinere en grotere schermutselingen geweest bij Preah Vihear.

Zie het als een paar Nederlandse en Duitse grenswachten die ergens bij Lobith een stukje land betwisten waar een kerk op staat. Daar ga je in Amsterdam ook niets van merken.

Ik heb de bezetting van het vliegveld door de “gele shirts” meegemaakt, en acties van de “rode shirts”, omdat ik bij toeval 2x in Thailand was.
Hoewel ik bij de actie van de “gelen” 8 dagen niet naar huis kon, heb ik er verder niets van gemerkt.
Sterker nog, we kregen gedurende die tijd een *****-hotel toegewezen door de Thaise regering.

Hans.

Ik heb de twijflachtige eer mogen hebben om alle ongeregeldheden van de laatste 7 jaar “mee te mogen maken”.
De ongeregeldheden in het Zuiden, het grens gekonkel tussen Cambodja en Thailand, de rode en gele activiteiten, de grens activiteiten in het Noorden…zoals als aangegeven in deze post: Allemaal zeer plaatselijk, en mijn advies is alleen: Als je op de betroffen plaatsen niets te zoeken hebt, blijf er dan weg. De rest van Thailand (85%) is en blijft mooi, zoals altijd.
Ik ben woonachtig op 145 km ten Zuiden van Bangkok en in de regel heb ik hier nergens last van.

Zou lekker gaan wij hebben vorig de demonstraties meegemaakt in Bangkok maar je moet het niet opzoeken dan is er niets aan de hand. trek je niets aan van negatieve praatjes het is een superland met vriendelijke mensen en wij reizen al negen jaar door Thailand en gaan nu in maart ook weer. Veel plezier!

Ingrid

Gewoon lekker gaan hoor ik kom er zelf al vanaf +/-1994 en ben in 2010/2011 ook weer drie keer geweest.Thailand is en blijft in mijn ogen een heel veilig land om in te reizen. Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij Joep en Hans.

Helemaal eens met de bovenstaande reacties. Ik woonde ten tijde van de 2008 politieke rellen in Bangkok en zelfs dit was erg goed te overleven :slight_smile: Ondanks de bangmakende berichten in de Nederlandse media!