Ik ben Laura, heb net mijn bachelor criminologie gehaald en na m’n master volgend jaar wil ik graag een 4 of 5 maanden durende reis maken door Zuid-Oost Azië. Genoeg tijd dus nog om die reis goed voor te bereiden en me op fora en internet bekend te maken met de landen, tips en trucs en ook afraders.
Voorlopig ben ik me een beetje aan het oriënteren op wat er allemaal (veel!) te doen is en bekijk ik wat me aanspreekt. En uiteraard bezig met het sparen van geld om de reis te kunnen bekostigen.
Ik hoop veel nuttige informatie van dit forum te kunnen halen! Als je denkt me verder te kunnen helpen, schroom dan niet contact met me op te nemen.
Het is misschien ook wel handig te vermelden dat ik van plan ben in Bangkok te beginnen: ik dacht een retourticket Amsterdam-Bangkok te boeken. Omdat ik het best eng vind om alleen door Azië te reizen, wil ik proberen mijn broer het eerste deel en mijn vriend het tweede deel van de reis mee te nemen. Mocht ik toch nog een tijd alleen zitten, dan heb ik gehoord dat 't prima te doen is om alleen in Thailand te reizen, of naar Australië te gaan en daar wat tijd door te brengen.
Andere landen die vooralsnog in mijn lijstje staan zijn: Cambodja, Vietnam, Maleisië en Indonesië. In Indonesië kan ik familie van mijn vriend aandoen, wat me misschien ook op wat minder touristische plekken kan brengen. Cambodja en Indonesië staan al praktisch vast, andere bestemmingen wil ik eigenlijk vooral bedenken als ik daar ben, maar me wat oriënteren op zoveel mogelijk landen lijkt me geen kwaad kunnen.
Verder hoop ik 6000 euro te kunnen sparen, waarmee ik alles wil bekostigen: de tickets, de visa, de vaccinaties en alle kosten daar. Is dat een beetje realistisch? Wat ik vooralsnog hoor van vrienden, die twee jaar geleden 5 maanden geweest zijn, en naar wat ik op internet heb gevonden, lijkt het me van wel.
Hoi Laura,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je op vakantie gaat naar Thailand.
Bangkok is de hectische hoofdstad van Thailand. Bezienswaardigheden in deze gigantische haven- en handelsstad zijn het koninklijk paleis (Grand Palace) bedekt met veel bladgoud, ontelbare prachtige tempels, fantastische kleurrijke markten en vele kanalen. De Chatuchak weekendmarkt (alleen overdag) in Bangkok is de grootste markt van Azië, hier vind je echt alles van souvenirs, toe kleding en eten. Maar ook rond Siam Square vind je gigantisch shoppingmalls zoals Central Department Store waar je een breed assortiment aan artikelen kunt aanschaffen. Vergeet ook niet de prachtige drijvende markt te bezoeken.
Het openbaar vervoer is er prima geregeld. De Skytrain brengt je in geen tijd door de nieuwe stad. Boten die op de rivier Chao Phraya varen, transporteren je bliksemsnel van en naar de oude stad en China town.
Chiangmai is een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de avondmarkt en in de schaduwrijke straatjes. Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen.Ook de mooie tempel “Wat Phra Singh” mag niet vergeten worden tijdens je bezoek aan Chiangmai.
Wat je zeker moet bezoeken,is Wat Umong(niet toeristisch)je vind daar een hoge chedi alsook een tunnel onder de chedi,met boedhabeeldjes waar de mensen bidden.
In het Wat Umong park vind men ook nog een aangelegde visvijver,plaatselijke souvenier shop waar men allerlei boeken kan kopen.
Mensen die met levensvragen zitten ,kunnen s’zondags met de plaatselijke monniken spreken.
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven.
Mooie eilandjes in Thailand vind je oa: Phuket, Krabi, Koh Phi Phi, Koh Samui en Koh Panang.
Indien je nog vragen hebt over Thailand,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het Thailandforum hier op wereldwijzer!
In iedergeval suc6 nog met je reis naar het land van de glimlach,Laura!
groet,georgessiam
Thanks voor de reactie! Klinkt allemaal supertof! Ik ga zeker kijken op het Thailandforum. Ik heb nog aardig wat tijd om me voor te bereiden en daar ga ik zeker gebruik van maken
Nou kom maar af op het Thailandforum,we zullen je met open handen ontvangen!
Mag ik vragen wanneer je van plan bent om Thailand te bezoeken Laura?
groet,georgessiam.