Najaar 2017 backpacken door Zuid-Oost Azië

Hoi allemaal;)

Ik ben een 23 jarige dame, op dit moment zit ik in het laatste jaar van mijn studie management toerisme aan de NHTV.
Ik ben in september klaar met mijn studie en ik wil graag ergens in oktober/november voor 6 maanden gaan backpacken door Zuid-Oost Azië.
Landen die ik zeker wil bezoeken zijn Thailand, Maleisië, Vietnam, Laos, Cambodja, Myanmar en Zuid-Korea en ik heb er nog een aantal op mijn lijstje staan.

Ik ben een rustig persoon, positief ingesteld en ik vind het leuk om nieuwe mensen en nieuwe culturen te leren kennen. Verder houd ik ervan om nieuwe (lokale) gerechten te ontdekken.

Ik zoek een gezellige dame of heer die dit avontuur met mij zou willen aangaan. Als je korter wilt reizen dan is dat ook goed.

Groetjes,
Laura

Hoi Laura!
Ik ben van plan om in November dit jaar te gaan rondreizen in Thailand. Wil in Bangkok beginnen en dan zie ik wel verder haha. Heb wel een kleine planning gemaakt maar die kan natuurlijk nog veranderen. Laat maar wat weten of je zin hebt om samen te reizen. Ik was van plan om 3 weken in Thailand te verblijven.

Groetjes Roel

Hoi Roel,

Dankje voor je bericht!
Ik wil ook graag in Bangkok beginnen, daar wil ik ongeveer 4 weken blijven. Maar ik heb nog geen concrete planning gemaakt, omdat ik nog wat dingen moet regelen.
Het lijkt me leuk om samen een paar weken te reizen. Zeker in het begin. Ik ben zelf nog nooit in Thailand geweest, maar ik verwacht dat het er ongeveer hetzelfde aan toe gaat als in Indonesië.
Ga je naast Thailand nog andere landen bezoeken?

Haha 4 weken in bangkok! Nee ik ga alleen 3 weken in thailand rondreizen. Wil mijn eerste 4 a 5 dagen in Bangkok doorbrengen en daar excursies te doen naar het Khao yai national park en een dagtrip naar Atthuya. Vanuit bangkok wil ik dan naar Kanchanaburi om de naar de erwanwatervallen te gaan en daarna naar zuid-thailand voor het Kah Sok national park en dan de tropische eilanden om te chillen. Mijn planning was om op vrijdag 3 november te vertrekken en op zaterdagavond daar aan te komen. Zou het zelf ook wel fijn vinden als er iemand bij is in de eerste dagen aangezien ik voor het eerst ga backpacken. Heb al veel infromatie gekregen van mensen die er geweest zijn maar in zo’n grote stad is het toch misschien wel fijn om met z’n 2’en of meerdere personen te zijn haha. Heel toevallig trouwens want ik heb me eigen gisteren aangemeld op deze site.

Ik bedoelde 4 weken in Thailand haha. Ik wil na Bangkok sowieso naar Chiang Mai. Daarna wil ik naar Khao sok national park. Op Koh Toa wil ik gaan duiken en verder zou ik graag naar nog een paar andere eilanden willen gaan om bij te komen.
Ja lijkt mij ook wel fijn om met z’n tweeën te starten. Voor mij is het ook de eerste keer dat ik ga backpacken en dat is best spannend.
Ik wil uiterlijk half november vertrekken, maar als het kan natuurlijk eerder. Maar dat ligt ook een beetje aan de ticketprijzen.

De ticketprijzen vallen mee. Ik heb gekeken op vliegtickets.nl en als je met Emirates vliegt kost het 550€. Dan vlieg je dus op vrijdag 3 november en kom je zaterdag middag aan rond half 5. Duiken was ook nog een ding wat ik wilde gaan doen op Koh tao. Ik had gekeken voor het weer. Mocht het weer tegenvallen wil ik richting krabi/phuket/koh phi phi. Daar was het in November altijd mooi weer. Ik heb al vrij gevragen op het werk. Kan nog wel veranderen maar wil liever gewoon van 3 tot de 24ste of 25ste november. Moet ik nog even kijken hoe en wat. Maar thailand wordt dus ook jou eerste backpackreis?

Zodra ik vrij heb gekregen van mijn werk ga ik tickets boeken. Krabi en Phuket schijnen heel mooi te zijn, dat zijn inderdaad goede opties mocht het weer tegenvallen.
Het wordt idd mijn eerste backpackreis. Dat is iets wat ik al zolang wil. Eerst twijfelde ik nog tussen Zuid-Amerika en Azië. Maar ik heb al stage gelopen in Ecuador en Azië is beter om te beginnen met backpacken denk ik.
Van anderen die al een keer gebackpackd hebben heb ik prachtige foto’s en video’s gezien, dus ik kan niet wachten om het zelf te zien.
Ik moet alleen nog wel even goed uitzoeken voor welke landen je een visum nodig hebt en hoe je daaraan komt en ik wil nog een soort van planning maken,
Hoe lang wil jij gaan reizen?

Ja inderdaad. Ik heb dan geen visum nodig omdat ik minder dan een maand in Thailand ben. Volgens mij heb je dat pas nodig als je langer dan een maand daar bent ofzoiets. Ik ben nog allemaal aan het uitzoeken hoe en waar ik het beste een tijdje kan verblijven. Zo ben ik er net achter gekomen dat in Kanchanaburi best veel te doen is dus daar wil ik misschien nog wel een dagje extra blijven. Je kunt meestal excursies boeken via het hotel. Heb er ook heel veel zin in haha. Heb je overigens een vriendschapsverzoek verstuurd hier. Weet nog niet precies hoe het allemaal werkt hier op dit forum :stuck_out_tongue:

Ja als je korter dan 30 dagen in Thailand
blijft heb je die ook niet nodig, maar ik las dat het voor Vietnam en Myanmar bijv. weer wel nodig is.
Waar ik ook heen wil is zo’n full moon party in Kho Phangang dat schijnt gaaf te zijn.
Ik heb er ook echt heel veel zin in!! Hoe ga jij dat trouwens doen met hotels/hostels? Zoek je die van tevoren uit of kijk je ter plekke waar je gaat overnachten?
Ik heb je vriendschapsverzoek gezien maar om de een of andere reden kon ik hem vanaf mijn telefoon niet accepteren. Ik zal van de week eens op mijn laptop kijken of het wel lukt:)

Ik ga denk ik hostels/resorts die ik echt zeker wil gewoon boeken in Nederland. Maar dan wel met gratis annuleren. Mocht er toch nog iets voorvallen kan ik het nog altijd afzeggen. Denk dat ik in Bangkok in een hostel verblijf. Heb op www.backpackeninazie.nl gezien dat het Hero hostel heel goed is bijvoorbeeld. Misschien dat ik die ook ga boeken. Hostels zijn toch niet zo duur. En wil dan op Koh samui waar ik het laatste gedeelte van mijn reis wil gaan verblijven een wat luxer hotel/resort/ om nog even te releaxen na 2 intensieve weken. Ik weet niet of je overigens ook actief bent op Facebook maar je mag me toevoegen daar als je wil. Je kunt me volledige naam en woonplaats vinden hier op mijn profiel haha.

Als je die hotels en hostels nog kunt annuleren dan is dat zeker een optie.
Ik denk dat ik voornamelijk in hostels zal verblijven aangezien ik nog langer door wil reizen en ik wil niet meteen mijn hele budget erdoor heen jagen haha.

Ik heb je toegevoegd op Facebook dat praat ook iets makkelijker.