Reismaatje Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam vanaf oktober 2014

Hallo!
Ik ben Noortje en ben 23 jaar. Ik wil graag na mijn afstuderen deze zomer een mooie reis maken naar zuid oost azie (Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam). Het is voor mij de eerste keer backpacken en dat lijkt mij een erg leuke ervaring, maar de drempel is beetje hoog om alleen te gaan. Een georganiseerde reis zie ik niet helemaal zitten. Ik zoek een vrouw van ongeveer dezelfde leeftijd om in ieder geval de reis mee te starten en mocht het klikken ook samen af te maken. Ik ben avontuurlijk ingesteld en ga met name voor de natuur en cultuur, maar ook voor een gezellig drankje op zijn tijd of even lekker relaxen op een mooi wit strandje. Ik wil rond oktober/november die kant op gaan en mij lijkt het leuk om Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam te zien, maar ik sta nog open voor allerlei ideeën en suggesties. Heb je interesse dan hoor ik graag van je! Dan kunnen we kijken of er een klik is en samen plannen gaan maken!
Groetjes Noortje

He Noortje.

Ik ben Tanja, ook 23 jaar. In oktober vertrek ik naar India om in november door te reizen naar Nepal. Vanuit daar wil ik vervolgens cultuur gaan snuiven in Zuidoost-Azië.

Hallo Noortje,

Ik zal me even in het kort voorstellen, mijn naam is Robin en ik ben 22 jaar oud. Deze zomer studeer ik af aan de universiteit van Tilburg en wil hierna ook dolgraag een reis maken. Azië trekt me hierin enorm en de door jou genoemde landen staan ook zeker op mijn lijstje. Echter heb ik nog niks gepland en sta ik open voor alle ideeën. Voor mij zal dit ook de eerste keer worden om er op uit te trekken met een backpack en ook ik zoek nog een reismaatje. Ik herken me dan ook enorm in jouw verhaal en kon het niet laten om even snel een reactie te sturen. Tijdens deze reis hoop ik veel van de cultuur en natuur te kunnen zien maar op zijn tijd ook een gezellig drankje te kunnen doen tijdens de een van de vele full moon parties. Ik hou van avontuur, gezelligheid en natuurlijk ook van ontspanning op zijn tijd. Ik zou het ontzettend leuk vinden om in contact te komen om te zien of onze interesses wellicht overeenkomen. Mocht je hier ook zo over denken dan hoor ik graag van je terug.

Groetjes, Robin

Dit wordt voor mij ook de eerste keer backpacken en ik ben van plan dezelfde landen aan te doen. Alleen ben ik nog van plan om ook een deel van Maleisie en Indonesie er bij aan te plakken. Mijn interesse ligt bij actief reizen en veel onder de lokale bevolking zijn. Een drankje op zijn tijd is goed, maar niet al te veel.

Hee!
Is er iemand begin oktober in Bangkok?

Yup! De 30e van september vlieg ik die kant op :slight_smile:

Nice! Wat is je planning?

30e september vertrekken vanuit Nederland…direct door naar Bangkok…uiteindelijk door naar Laos, Vietnam, Cambodja om weer terug te keren in Thailand en door te reizen naar Australië. Sowieso de eerste week in Bangkok en daarna langzaam doorreizen. Niet echt een vaste planning ofzo…zie wel hoe het loopt :slight_smile:

Welke planning heb jij? Langere tijd of kortere tijd?

Hallo allemaal,
Mijn naam is Kasper, ben 23 jaar en kom uit maastricht. Ik ben dit jaar afgestudeerd en nu wil ik graag een 3-tal maanden rondreizen in Azie, om meer specifiek te zijn, Zuid-Thailand, Maleisie en Indonesie. Mijn plan is om midden oktober ergens te vertrekken, nu vroeg ik mij af of er nog meerdere mensen zijn die ook een dergelijke reis in gedachten hebben of deze reis al hebben gemaakt en hoe zij deze hebben aangepakt?
Ik ben erg benieuwd naar reacties!

Groeten,
Kasper.

Hee,

@ Daan, ik heb dezelfde grove route in mijn hoofd en wil er 3-4 maanden over doen, maar ligt er natuurlijk aan hoe het loopt en wie ik allemaal ontmoet. Ik moet alleen nog wel mijn vliegticket boeken, zat aan 30 september begin oktober te denken. Australie is zowiezo echt super! Daar ben ik 2 jaar geleden geweest.

@ Kasper, Ik ben daar nog nooit geweest, maar heb vaker zulke reisplanning gelezen op het internet dus er zijn redelijk wat mensen die die route hebben!

Ik vlieg twee oktober naar Bangkok.
Vanaf daar wil ik in vijf weken naar Hanoi (Vietnam) reizen via Cambodja.
Ik denk dat ik van twee tot ongeveer vijf oktober in Bangkok ben. Nog meer mensen?

Ik en mijn zus vliegen 10 oktober naar Bangkok. Hier blijven we 4 of 5 dagen en reizen vervolgens naar het noorden!

Via Wereldwijzer app

Mocht er iemand willen meeten ergens, ik arriveer 5 november in bangkok tot 13 januari in de tussentijd wil ik nog graag een buurland bezoeken, ben er alleen nog niet over uit welk land.

Hi Noortje!

Wat een boel reacties heb je al. Ik wil me daar graag bij aansluiten! Ook ik ben van plan om oktober/november naar Thailand en omgeving te reizen, voor ongeveer een maand. Ik heb reiservaring in Midden-Amerika (Cuba, Panama en Costa Rica) en in Azie (Nepal en India), maar nu ben ik nieuwsgierig naar ZO-Azie. Ik zoek hier gezellige reisgenootjes om niet zo ‘alleen’ te zijn. Ik heb nog geen concrete plannen of vliegtickets geboekt, dus doe hier inspiratie op. Ik ben 23 jaar, afgestudeerd en woon in Rotterdam. Het lijkt me leuk om eens te contacten!

Groetjes, Eliza

Via Wereldwijzer app

Hi!

Ik vlieg maandag 6 oktober naar Bangkok. Vanuit daar ga ik naar het noorden van Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en het zuiden van Thailand ontdekken. Ik wil halverwege februari weer thuis zijn. Verder reis ik alleen maar kom ik vast leuke mensen tegen. Als er nog meer mensen hetzelfde idee hebben, hoor ik het wel!

Ik heb geen vaste planning en zie wel hoe het loopt. Ik sta open voor leuke ideeën. Verder wil ik graag onder de lokale bevolking zijn, maar houd ik ook van een feestje en een drankje met andere backpackers.

Joost

Hoi Joost, waar zit je nu ergens? Groetjes Anoek

Via Wereldwijzer app