Hoi,
Ik wil volgend jaar een 15 daagse rondreis doen naar Noord Thailand. Weet iemand of dat goed te doen is als je astma hebt? Heeft iemand met astma die reis gedaan?
Of is het beter om naar Zuid Thailand te gaan.
In welke periode moet ik wel of niet gaan…
In principe is de lucht in Thailand droog, wat je wel zult zien is wat vuilverbrandingen. Als ik het goed heb, maar kan me vergissen in de maanden, vinden in Chiang Mai en omgeving in Februari/Maart traditioneel veel veldverbrandingen plaats.
Dus november zou goed te doen zijn?
wij reizen al jaren in de winter een maand met vrienden door Thailand, meestal de maanden jan of febr. onze vriendin heeft de longziekte COPD gebruikt hier in nederland een zuurstofapparaat.
De tijd dat zij in Thailand doorbrengt zijn de beste maanden voor haar.
Het gaat dan zo goed door de lage vuchtlochtigheid, dit jaar overwinteren wij 4 maanden en de maanden jan en febr. komen zij ook naar Thailand, juist om alle ku en vocht hier te ontwijken
Hoi,
Ik heb astma en wij zijn in juli/augustus in Thailand geweest.
Het gaat prima. Gewoon je medicatie blijven nemen, dan gaat alles goed. Ik had voor de zekerheid nog prednison mee, maar dat heb ik niet eens gebruikt.
Ben ook in het noorden geweest, gewoon doen!
Groetjes Anika
Heb je geen last gehad in Bangkok?
Hoi. Nee dat dacht ik ook. Daarom had ik prednison mee. Maar het viel mee.
Thanks… ik ben vanmorgen bij de longverpleegkundige geweest en die zei dat ik gerust kon gaan. Wel extra medicijnen meenemen zoals inderdaad prednison voor de zekerheid. Ook adviseerde ze mij om 2 weken voor vertrek mezelf na te laten kijken door de longarts…
Hoe was jullie vakantie in die periode? Veel regen gehad of viel dat mee?
De louchtvervuiling in Bangkok is veel. veel minder geworden vergeleken met 25 jaar geleden. De lucht is nog steeds niet schoon, maar het valt enorm mee. Helaas duurt het altijd even voor het beeld bij mensen en op websites en dergelijke is aangepast aan de huidige situatie.
Beste hema: Wij hebben plannen in januari / februari naar Cambodia te gaan. Mijn man heeft COPD Gold IV (30% longinhoud, geen zuurstof, wel inspanningsbeperkt) en is daardoor benauwd bij het vliegen. Hoe vliegt je vriendin naar Bangkok? Doet ze het met een tussenstop? Welke maatschappij? Vast bedankt
Mijn vriendin vliegt met KLM dat is de enige maatschappij waar je dit kan regelen
China doet heel moeilijk, je moet een extra stoel aanvragen 4 jaar geleden 800 euro extra betalen en dan garanderen ze nog geen zuurstof, dus die valt af zo ook Eva Air
Hoe het met de andere maatschappijen is kan ik je niet vertellen omdat die altijd een tussenstop hebben en wij dat niet willen.
KLM heeft een speciale afdeling KLM Care, als je die belt krijg je precies uitgelegd wat je moet doen, formulier invullen, verklaring van de longarts etc. de laatste keer dat wij dit deden is 4 jaar geleden en ik dacht dat wij toen iets van 200 euro betaald hebben retour, maar volgens mij hebben ze toen een fout gemaakt en een enkele reis gerekend.
Op de vlucht zelf neem dan de stoel helemaal achterin want daar kan het tankje achter de stoel liggen anders zit je de hele reis met opgetrokken benen (is ons de eerste keer overkomen) Als het lampje riemen vast uitgaat dus je als het stijgen achter de rug is helpt de stewardess je met het aanleggen van de zuurstof en het instellen van de hoeveelheid die je nodig heb (vraag aan je arts hoeveel) onze vriend deed dit altijd zelf.
Nu heeft zij een mobiel zuurstofapparaat en heeft ze alleen een stopcontact nodig onder haar stoel en dat zit er dus kan ze zo inpluggen, dus wie weet heeft KLM ook al zoiets want tijden veranderen
**Maar bel ze even op dan krijg je alle info.
**0800 KLMCARESVoor vragen over uw reis kunt u bellen met een gratis nummer waarop wij dagelijks van 6.00 uur tot 22.00 uur bereikbaar zijn: 0800 KLMCARES (0800 556 22 737). Belt u van buiten Nederland: 00 800 556 22 737 (er kunnen kosten in rekening worden gebracht), of neem contact op met KLM Reserveringen. U kunt ons ook bereiken op [EMAIL=“KLMCARES@klm.nl”]KLMCARES@klm.nl
of kijk eerst even op de site van KLM
http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/physically_challenged/index.htm
succes en veel plezier
Goedemiddag,
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord. We gaan zeker contact opnemen met KLM-cares en gaan er vanuit dat het helemaal gaat lukken,
Groetjes,
Chris