Op mambo heb ik een erg leuke rondreis door Thailand gevonden. Het zou van midden juli tot begin augustus zijn en je gaat dan naar o.a. Bangkok, Ko Pa Ngan, Chiang Mai, Trekking door de bergen etc.
Nu heb ik astma en vroeg ik me af hoe het zit met de hitte en luchtvochtigheid in Thailand in die periode. Zou dit te doen zijn?
Misschien zijn er hier ook wel mensen met astma, die er ervaring mee hebben.
Het is redelijk warm rond deze maanden maar niet op zijn allerwarmst (dat is in Maart en April).
De luchtvochtigheid is echter wel erg hoog omdat het aan het begin van het regenseizoen is. Overigens zijn er in de door jouw genoemde steden voldoende mogelijkheden om medicijnen te kopen mocht dat nodig zijn.
Jitsketje ik ga met mijn zoon (beide astma) en man naar Thailand voor dat jij gaat.
Ik heb begrepen dat de luchtkwaliteit in Bangkok dermate slecht is dat ik extra ventolin en ontstekingsremmers meeneem.
Verder gaan wij tussen de (zoals mijn vriendin ze noemt) heet heet heet periode en de regenperiode in.
Als jij er bent is de luchtvochtigheid er erg hoog. Ik weet niet hoe jouw astma daar op reageert. Mij kost het meestal een aantal dagen om mijn longen er aan te laten wennen en mijn medicatie aan te passen.
Ik wil je laten weten hoe het gegaan is als ik terug ben (als je dan nog niet weg bent). Als het lukt zal ik vanuit Thailand wel een berichtje achter laten.
Suc6 in ieder geval.
Oja en een medicijnen paspoort kan helpen mocht in Thailand blijken dat je toch niet voldoende hebt meegenomen.
Dat zou super zijn als u dat wilt doen! Ik heb best ernstig astma, gebruik ook onderhouds prednison. Dus ja weet niet of Thailand dan zo geschikt is voor mij.
Als u iets kan laten weten, zou dat heel fijn zijn.