Hallo,
Ik zou graag 3 weken reizen en dan de volgende dingen op mijn schema willen hebben.
- Noord Thailand: Chiang May
- Cambodja: Sieam Reap
- Vietnam: Ha Long bay.
Nu heb ik al gezien dat deze echt ver uit elkaar liggen. Zijn er routes waar dit makkelijk goedkoop te doen is?
Vlucht naar Bangkok is zowie het goedkoopst heb ik al gezien. Maar voor Ha Long Bay welke luchthaven kan je dan best pakken. Alle goedkopere vluchten die ik vind naar Hanoi zijn 20 - 22 uur onderweg(2 stops)? klopt dat ongeveer?
Nog andere dingen aan te raden die ik onderweg kan gaan afzien?
Hee Zero,
Het lijkt omslachtig, maar dat is zoals het gaat in deze regio:
Vliegen van BKK- Hanoi en terug
Vliegen van BKK-SR en terug
Vliegen van BKK-CM en terug, waarbij je een van de twee kunt vervangen door de nachttrein ( die nu tijdelijk deels is vervangen door een nachtbus)
Aangezien BKK veruit de grootste luchthaven in de regio is, zijn de prijzen prima. Daar boeken scheelt aanmerkelijk.
Houd rekening met 40 euro voor een visum in Viet, en 25 dollar voor een visum in Camb, tevens is er een oprotpremie (25 dollar) indien je vliegend het land verlaat. Of Viet ook een departuretax heeft, weet ik niet, Thailand heeft m niet meer.
Hans.
Bedankt voor u antwoord.
Het is ook natuurlijk leuk om het einde van de reis een paar dagen aan de zee te zitten. Het zuiden van Thailand hebben zowat alles gezien. dus mss is het wel interessant om in Cambodia of Vietnam een kuststreek te doen.
Het mooiste strand/eiland vond ik met voorsprong Koh phi phi. Het is wel toeristisch maar ook zoveel mooier dan Koh Samui, Krabi, Koh Phangan,… Dus iets dat daar op lijkt, zou helemaal super zijn!
Hee Zerocool,
Qua schoonheid komt het niet in de buurt, maar qua avontuur…
Er liggen voor de kust van Cambodja nog wat onontdekte eilanden, twee stuks Koh Rung en Ko Rung Samloem voor Sihanoukville,
en het veel grotere Koh Kong bij de gelijknamige plaats. Op Koh Kong ben ik geweest toen je er slechts kon komen via een dagtocht met een motorboot. Inmiddels schijn je er te kunnen overnachten, google even of koop een Lonely Planet.
Op de beide eilanden voor SHV zijn ongeveer vier accomodaties (bij elkaar opgeteld) Basic, maar heel relaxed.
Een of meerdere overnachtingen kun je boeken in SHV.
Hans.
Zelf zou ik de 3 plaatsen niet combineren, gewoon omdat er nog zoveel meer bezichtigen is in de 3 landen. Daarom zou mijn keuze zijn om thailand te bezoeken in combinatie met Cambodja en Vietnam een andere keer te doen.
Hee Thaigoods,
Je hebt helemaal gelijk, ik zou het niet anders doen, maar ik ben hier om de mensen te helpen…