Thailand/Cambodja/Vietnam/... - nov'10/jan'11

Hallo allemaal,

Ik heet Anna, ben 27, en werk bij een taal- en communicatiebureau. Hier heb ik bijna twee jaar gewerkt en eigenlijk ben ik wel toe aan iets anders. Voordat ik aan het solliciteren sla en me vastleg in een nieuwe baan, wil ik graag even iets totaal anders doen en een paar maanden door Azië reizen. Even bijkomen, nieuwe indrukken opdoen en ’s nadenken over welke werkrichting ik na de reis in wil slaan.

Ik wil heel graag de volgende landen zien en denk aan deze route/volgorde:
Thailand (3 wk), Cambodja (2 wk), Vietnam (3 wk), Java/Bali of Maleisië (3 wk).

Deze route staat nog niet helemaal vast. De Gibbon Experience, Field of Jars en Luang Prabang in Laos lijken me namelijk ook mooi en geweldig. Op Sri Lanka na ben ik nog niet eerder in Azië geweest. Ik ben dan ook reuze benieuwd naar dit werelddeel.

De periode staat al wel redelijk vast. Ik wil graag in november of begin december vertrekken en dan ongeveer drie maanden wegblijven.

Wat steekwoorden over de reis die ik voor ogen heb: tempels, Halong Bay, Ankor Wat, leren duiken, snorkelen, noedelsoepjes eten, Vietnamese (ijs)koffie drinken, rijstvelden bewonderen, strand, yogacursus, kookcursus in Thailand, in een boot de Mekong afzakken, fiets huren en omgeving verkennen, locals leren kennen, hostels maar af en toe ook een goed hotel. En nog heel veel meer natuurlijk!

Tijdens de reis wil ik vooral veel van Z-O Azië zien en de cultuur meekrijgen. Full Moon Parties laat ik daarom graag aan me voorbij gaan. Maarrem, af en toe een biertje is natuurlijk wel lekker :zon02:.

Hoewel ik heb gehoord dat backpacken alleen prima te doen is, lijkt het me gezelliger en ook praktischer om (het eerste deel van de reis) samen te reizen. Ik ben dan ook op zoek naar iemand – zo tussen de 22 en de 35 – die in dezelfde periode in hetzelfde deel van Azië wil backpacken.

Sluiten jouw plannen ongeveer aan op de mijne? Stuur me dan een berichtje!

Grts,
Anna

Beste Anna,
Ik las je oproep en t klinkt allemaal erg leuk! Ik ben zelf 32 jaar en net begonnen met een nieuwe baan als Project Manager, dus ik krijg “maar” 3 weken vrij waarin ik een rondje Azie wil doen. Door de beperkte tijd heb ik al nagedacht over mn route. Ik weet niet of je je kan vinden in Krabi - Angkor Wat - Saigon - Singapore - Bali? Voor zover ik het kon lezen is dit ongeveer ook wat jij wilt doen met als enige verschil dat jij overal 2 a 3 weken kan blijven en ik helaas maar een dag of 3. Na ja wie weet kunnen we een gedeelte samen doen? Ik vertrek 27 november. Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Jeanitha

Hoi Jeanitha,

Leuk dat je ook gaat rondreizen in Azie! Onze route is inderdaad voor een groot deel hetzelfde, maar ik wil toch echt graag een paar weken per land uittrekken.

Tenzij je het ziet zitten om bijvoorbeeld drie weken in alleen Thailand rond te reizen, denk ik niet dat samen reizen praktisch haalbaar is.

In ieder geval alvast een hele mooie reis gewenst!

Grts,
Anna

Hey Anna,

Ik ben Harold (33) en ben op dit moment een reis aan het voorbereiden voor Malaysia/Borneo.
(miss. incl Singapore en Brunei).
Ik wil eigenlijk eind dec 2010/begin Jan 2011 vertekken voor een periode van een maandje of 3-4.
Ik heb vorig jaar m`n duikbrevet op Bali gehaald en wil dan ook zeker gaan duiken in Sipadan (Maleisisch Borneo).
Dit schijnt een van de mooiste duikspots ter wereld te zijn!!.
Verder wil ik de cultuur van deze landen leren kennen en wil dan ook zoveel mogelijk rondreizen.

Ik weet niet in welk stadium je zit qua reisplannen maar miss. is het te combineren??
Miss kan ik je informatie geven over Bali??

Groetjes Harold.>>>:wereld:

Hoi Anna,

Ik heb niet zoveel vrije dagen als jouw, maar zou voor 3 weken prima mee kunnen reizen. Vooral handig omdat je voor een aantal gebieden toch 3 weken geplant hebt. Mijn voorkeur gaat vooral uit naar Thailand, Vietnam of Cambodja. De laatste 2 misschien nog wel het meeste

Ik ben ook vooral geintresseerd in de cultuur/natuur/locals. Lekker savonds in een hostel met andere mensen kletsen en ervaringen uitwisselen. Heb ook wel wat ervaring in backpakken enzo

Heb ook nog niet echt een route in gedachten dus daar kunnen we het nog over hebben.

Ben by the way een 26 jarige man :wink:

Mocht je intresse hebben, kan je me msn-en of mailen op [EMAIL=“michiel_vanaalst@hotmail.com”]michiel_vanaalst@hotmail.com

groetjes
Michiel

He Anna!

Dat klinkt allemaal goed zeg! Ikzelf ben Inge, 24 jaar, woon in de provincie Groningen en heb al een hele tijd terug een oproep geplaatst, maar toen had ik nog lang niet alles goed op een rij qua naar welke delen ik heen wil enzo…
Ikzelf ga van 15 september tot 15 november vrijwilligerswerk doen ik zuid Vietnam… Na dit wil ik graag backpacken naar ook de landen die jij aangeeft… Laos schijnt inderdaad ook errug mooi te zijn, dus daar wil ik sowieso ook heen… Het plan is om voor deze landen 2 a 3 maanden uit te trekken.
Ikzelf ben wel een avontuurlijk type, hou er van om actief bezig te zijn… beetje berg beklimmen, veel zien, relaxen (af en toe een mooi eiland, met mooie stranden en wat leuke boompjes lijkt me niet verkeerd:)…
De volgorde in landen bezoeken maakt me niet veel uit, maar ik ga dus vanaf Vietnam verder reizen…
Mij lijkt het ook al gezellig als ik al iemand ken die ook deze plannen heeft en het zou leuk zijn als het klikt…
Groetjes Inge

Hee Anna,

Wat een heerlijk vooruitzicht hè?! Ook ik vertrek begin oktober voor langere tijd naar Azie. Samen met een goede vriendin start ik eerst in India en Nepal om rond 5 november door te vliegen naar Bangkok.
Mijn vriendin zal waarschijnlijk half december terugvliegen naar NL, maar ik wil langer blijven (en heb die mogelijkheid gelukkig!) Aangezien zij vooral geinteresseerd is in Thailand, zal ik waarschijnlijk na haar vertrek pas de omliggende landen (Laos, Cambodja, Vietnam, Maleisie) bezoeken.
Ik deel jou interesses: natuurparken, kookcursus, yoga, lekker eten, Luang Prabang, Halong Baai, Chang Mai, Mekong Delta, Borneo etcetc) dus wie weet zou het leuk zijn elkaar daar te treffen. En misschien is t ook leuk als je je eerder bij ons aan zou sluiten. Zal ik natuurlijk wel moeten overleggen met mijn vriendin en t spreekt voor zich dat er een klik moet zijn! Misschien moet je er niet aan denken om met ons te reizen : ) !

groet, Masja (31 jr)

Hoi Anna,

Ik vertrek samen met nog een meisje ( Deborah, 24jr ) op 4 Oktober. Ik ben zelf 26. Wij doen eerst een paar dagen HongKong, en vliegen dan 9 Oktober door naar Hanoi.
Vanaf die datum hebben wij tot 13 Januari om naar Bali te komen. De route is redelijk uitgestippeld, maar de invulling is nog vrij. Plan is; Vietnam via de kust naar beneden, dan Cambodja, door Laos weer iets naar het Noorden en dan via Thailand ( Waar ik ook graag wil leren duiken, Deborah heeft nl. haar Paddy al. ) naar het zuiden afdalen, naar Maleisië ( kookcursus? ) en dan Indonesië. Zoals het lijkt hebben we drie tot 4 week per land en zijn we begin December in Thailand. Je zou dus ook ergens in kunnen stromen :stuck_out_tongue:
Wij vliegen dan de 13e door naar Australië waar we ( eigenlijk veel te kort ) 5 week hebben om naar Sydney te komen en dan naar Nieuw Zeeland te gaan.Dan zit voor mij de reis er op. Deborah gaat dan ook nog naar Zuid Amerika.

Groetjes Erika

Hi Anna,

Leuke plannen heb je! Ik (man,27) ga begin oktober voor 8-10 weken naar australie. Daarna ben ik een paar dagen in Taipei, waarna ik doorreis naar Bangkok. Vanuit daar wil ik eigenlijk het rondje cambodja, vietnam, laos, thailand maken. Heel misschien ga ik ook nog naar shangai. Misschien kunnen we gedeeltelijk een stuk samen reizen. Laat maar even weten wat jouw plannen zijn en als het je wat lijkt.