Thailand, Cambodja en Vietnam juli/ aug 2007

Heey reizigers!

Ik, 20-jarige avontuurlijke meid uit Groningen, ben van plan om komende zomer een maandje door Zuid-Oost Azië te reizen. Landen die ik graag wil zien zijn Thailand, Cambodja en Vietnam. Ik weet dat een maandje kort is voor 3 landen, maar na heel wat reisverhalen te hebben gelezen van anderen ben ik er van overtuigd dat het wel kan! Verder ben ik erg flexibel en kunnen plannen natuurlijk altijd nog aangepast worden…

Omdat samen reizen leuker is dan alleen, zoek ik contact met mensen (van ongeveer mijn leeftijd, man/vrouw maakt niet uit) die soortgelijke plannen hebben. Als het klikt lijkt het me leuk om (deels) samen te reizen!

Reacties welkom op [EMAIL=“johannadrok@hotmail.com”]johannadrok@hotmail.com !

Misschien tot snel! :slight_smile:

Wat zijn je “punten van interesse” om het even te noemen in deze landen? Bedoel, in een maand moet je wel keuzes maken…
Je hebt veel reisverhalen van anderen gelezen, wat wil je perse doen of zien?
Ik heb alleen voor Thailand een voorkeur voor Chiang Mai en uiteraard Bangkok, maar verder geen sterke voorkeur…
En wil je echt van plaats naar plaats voor een maand of ergens ook chillen?
Ben benieuwd… Gr. Jeroen

Hoi Jeroen!

Ik moet inderdaad keuzes gaan maken, maar op dit moment ben ik echt nog aan het oriënteren. Ik kan de plaatsnamen allemaal (nog) niet onthouden, het lijkt allemaal zo op elkaar :slight_smile:
Ik wil graag veel zien, maar ik wil niet elke dag uren kwijt zijn aan reizen, ik wil ook kunnen genieten. Daarom wil ik niet alles van dag tot dag plannen van tevoren, gewoon een aantal punten uitzoeken die ik écht wil zien en verder zie ik het terplekke wel. Wel wil ik de laatste dagen van mijn reis graag aan het strand doorbrengen, dat zal waarschijnlijk in Thailand zijn.

Omdat ik in Bangkok wil beginnen en eigenlijk ook eindigen, zal ik een vlucht binnen Azië moeten boeken. Misschien dat ik gelijk vanuit Bangkok naar Vietnam vlieg en vanuit daar rustig terugreis naar Thailand, via Cambodja maar ook dat staat dus nog niet vast.

Deze week krijg ik van een collega de Lonely Planet van Zuid-Oost Azië en ga ik wat duidelijkere plannen maken.

Omdat ik graag samen wil reizen, ben ik ook flexibel en pas ik me graag aan de plannen van anderen aan. Maar in principe wil ik dus graag veel zien, maar moet het niet te ‘gepland’ te zijn, ik wil lekker genieten en relaxed onder een palmboom eindigen :slight_smile:

ZO! Jij bent snel…

Maarre… eindigen onder een palmboom klinkt goed, haha…
Ik moet zeggen dat de bestemming Z-O Azie heel goed klinkt… Ben in 2004 in China geweest en smaakte definitief naar meer. Ik zou graag horen als je meer bestemmingen weet die je wilt aandoen… Wat Vietnam en Cambodja betreft heb ik nog geen duidelijk beeld, behalve dan de Killing Fields…

:slight_smile: Ik was toevallig ook online…
Maar ik zal dit topic bijhouden en je op de hoogte houden van mijn plannen!

Ook rekening houden met de beschikbaarheid en daarmee de prijs van de tickets. Ik weet dat het, zeker in de zomerperiode, niet meevalt om een redelijke prijs voor een ticket neer te leggen. Nog buiten de beschikbaarheid om… Ik kijk uit naar je plannen…
Gr. Jeroen.

Wij komen net terug uit Thailand, Laos en Cambodja. we hebben daar op eigen houtje 9 weken rondgetrokken.
Mocht je nog vragen hebben dan ben ik graag bereid ze te beantwoorden.
Groetjes Tiny

Ik heb inmiddels geboekt! :slight_smile:
7 juli vertrek ik naar Brunei, waar ik 1 nachtje in een relaxed hotel doorbreng om ff bij te komen van de vlucht, om vervolgens op 9 jul door te vliegen naar Bangkok en vanaf dan ben ik heel flexibel. Op 9 augustus vlieg ik vanaf Bangkok weer naar huis en wat ik in de maand daartussen ga doen staat nog helemaal open… Cambodja en Vietnam staan op m’n lijstje maar ik plan niet van dag tot dag dus als het ergens erg leuk is, blijf ik wat langer.

Wie is er in dezelfde periode in de buurt? Ik zoek geen vaste reisgenoot, maar wat contacten zijn natuurlijk erg leuk en wie weet kunnen we een tijdje samen optrekken!

Hello Johanna,

Ik vertrek morgen naar Chiang Mai, voor 6 of 7 weken. Als je weet wanneer je in CM bent, moet je het even aangeven. Kan ik je meer over de omgeving vertellen.

See you!

Hoi Johanna,

Ik vlieg 13 juli naar Bkk om zo snel mogelijk naar Laos te gaan om daar mijn vakantietijd rond te reizen. Maar… ik vlieg ook 9 aug terug… misschien zitten we in hetzelfde vliegtuig, dat zou misschien wel leuk zijn kunnen we mooi onze vakantie afsluiten met een goed gesprek op de lange vlucht…

Ik vlieg 9 aug geloof om 01.25. via Dubai dan naar Dusseldorf. De kans is klein dat we in hetzelfde vliegtuig zitten maar je weet het nooit…

Laat het me weten mocht je in het zelfde vliegtuig zitten dan kunnen we elkaar treffen in BKK op onze reis naar huis, als je dat wat lijkt…?

Groetjes Lia

He Johanna,

Meschien een beetje laat bericht kwam deze internet site een beetje erg laat tegen. Ik vertrek 11 julli naar Bangkok om daar vervolgens 6 weken lang rond te reizen in Thailand en Cambodja.

Zal het leuk vinden om met meerdere mensen rond te trekken en te reizen. Ik heb geen vaste plannen dus je kan me op elk moment aansporen en iets laten horen.

Mijn mailadres is [EMAIL=“GertjanVersteeg40@hotmail.com”]GertjanVersteeg40@hotmail.com

Groetjes Gertjan