Let op! Dat is appels met peren vergelijken… We hebben het hier over de zomervakantie, juli-augustus. Prijzen van vliegtickets zijn dan wel duurder dan mei… En in de meivakantie zal het ook over hooguit 2 weken gaan ipv 3-4 weken in de zomervakantie. Inderdaad kan je voor €6200,- ook naar Thailand, maar bedenk wel dat de helft (€2800-3200) er al af is voor vliegtickets. Dan blijft er ca. €3000,- over voor 4 personen voor 20 dagen. Dat is €37.50 per persoon per dag. Hiervoor kan je prima overnachten in Thailand, maar denk ook aan transfers, eten & drinken, excursies, fooien of zelfs het parkeergeld op de luchthaven van vertrek.
€380,- voor een villa in Hua Hin is idd erg goedkoop. Maar bedenk dat er dan ook de nodige kosten van eten & drinken, vervoer, excursies e.d bij gaan komen. En waarom een week in een villa in Hua Hin??? Ik trek liever in een week van Hua Hin naar bijv. Krabi/Phuket/Surat Thani v.v.
Ook ik heb overwegend positieve ervaringen met Booking.com. Toch wil ik wel vermelden dat we bijv. vorig jaar in Marokko een paar keer moesten aandringen om de geboekte kamer te krijgen. En ook dit jaar ging het in Turkije één keer flink mis. Het hotel bleek niet meer te bestaan… Maar ook een paar zeer positieve vermeldingen! Af en toe een flinke upgrade naar een suite ipv familiekamer of familiekamer ipv 2 kamers.
Ben het wel helemaal met je eens dat je nu al moet beginnen met goed zoeken! Behalve een hoop voorpret kan je ook flink op de kosten besparen.
Tuurlijk is het appels met peren vergelijken maar daarom moet je zo spoedig mogelijk op zoek gaan naar de juiste deals. Tickets voor de zomer van 2015 moet je al mee bezig zijn. Maar wat ik wilde zeggen is dat je zeker met 6200 euro uit moet komen als je maar goed genoeg zoekt. Voor ons is het een sport om toe te slaan op de juiste momenten voor de juiste prijs.
Tevens hebben wij een villa geboekt omdat wij met jonge kinderen reizen en die vinden het niet fijn om uren in een bus te zitten om ergens te komen. Mijn zus heeft een rondreis gemaakt met haar jongste dochter en ik kan je vertellen dat zij Thailand prachtig vond maar elke dag meerdere uren in een bus zitten zou ze mijn kinderen niet aanraden. Ik snap natuurlijk wel je punt dat als je je reis naar Thailand ten volste wilt benutten je dit ervoor over moet hebben.
Wij hebben ook nog enkele dagen Bangkok voor de boeg en daar kiezen we voor een exclusief hotel want ook dat willen we eens meemaken. Voor 2 dagen betaal ik al 270 en dan gaat er al een deel van je budget af. Het is wat een gek wil uitgeven. Het kan waarschijnlijk altijd goedkoper maar hoe primitief wil je gaan. Wij bijvoorbeeld zijn gesteld op enige comfort en ik zie mezelf niet in een hostel zitten. Niks ten opzichte van de mensen die dat wel doen maar met jonge kinderen wil ik nog iets van enige privacy hebben.
Wij zijn al flink aan het plannen en als nog iemand ideeën heeft dan horen we dat graag. Vorig jaar hebben we de fietstocht met co van kessel gedaan, een kookcursus in Hua Hin en zijn we naar WFFT geweest van Edwin Wiek. Dit jaar zou ik graag naar het Thaiboksen willen gaan en als er iemand weet waar ik mee kan gaan zeevissen hoor ik dat graag. Wij staan altijd open voor enige suggesties.
Als ik uit ga van 2 a 2 1/2 week en dan eind juli kom ik op een ticketprijs van nog geen 700 euro. Wij betaalden vorig jaar oktober 670 voor vertrek april/mei. Tevens was dit niet eens een direct vlucht maar eerst landen in Finland. Deze vlucht van 700 euro is direct en dit is maar een check geweest bij EEN ticketaanbieder. En hier hebben we het dan alleen maar om de vluchten.
Of ik nu in een villa zit of hotel, eten zal je hoe dan ook moeten doen. Wij hebben heel vaak gewoon op straat gegeten en wij hebben nergens last van gehad. De prijzen op straat zijn lachwekkend ( voor onze maatstaven ) en als je een beetje zoekt is ook hier weer de regel goedkoper kan altijd. Wij hebben zelfs bij mensen thuis gegeten enkel en alleen omdat ik vroeg waar we ergens konden eten. Vriendelijke gasten de Thai en heb er louter positieve reacties voor op de taxichauffeurs na!
Kan je ook aangeven waar (met link)?
Hoe ik ook zoek, ik kom uit op 790 (China Airlines) of 805 (EVA Air). Tenminste eind juli vanaf AMS. OK, kan ook voor iets meer dan €600,- met Ukraine Int. Airlines… Met niet al te lange tussenstop in Kiev.
Tip voor iedereen die meeleest… Vertrek begin juli, retour eind juli, vanaf Brussel met tussenstop in Wenen, niet al te lange tussenstop, voor 593,- (Supersaver)/ €612, (bij Austrian Airlines zelf) of €622,- (333 Travel).
Ik zie dat de link via de pc niet werkt. Mijn excuses hiervoor.
Heb net nog even gekeken en heb 30 juli t/m 18 augustus als referentie gebruikt en kom vandaag uit op 640 euro via Amsterdam direct naar Bangkok. Mooie prijs toch?
Voor vertrek eind juli (hoogseizoen in NL, schoolvakantie, bouwvak) zou ik niet gokken op een deal. Zelf ben ik in die periode zelden/nooit minder dan 650 euro kwijt. (Nadeel van werken in het onderwijs…)
Ook ik ben werkzaam in het onderwijs en ben gebonden aan schoolvakanties. Neemt niet weg dat 640 euro zeer goedkoop is en ik zie ze niet vaker voorbij komen voor die prijs waar het ook nog een direct vlucht betreft.
Ik hoop voor je dat je al geboekt hebt! Als ik je link volg met de opgegeven data kom ik toch echt uit op 771,-met EVA Air, 889.- met China Airlines of 1028,-met KLM. Aardig alternatief is nog vanaf Dusseldorf met Air Berlin/Etihad voor 704,- met korte stop in Abu Dhabi. Of is het dan toch waar dat doordat ik al zovaak gezocht heb, de cookies hun werk doen… Hoewel ik nog nooit op die site heb gekeken, altijd via www.skyscanner.nl
Tja met 2 kids op de middelbare school en een vrouw in het onderwijs werkzaam (ook nog dezelfde school…) zitten wij ook aan de schoolvakanties vast. Gelukkig vallen we onder regio Noord en hebben we volgend jaar al erg vroeg (1e week juli) vakantie. Belgen en de Duitsers hebben pas later dus misschien kan ik daar nog mijn voordeel mee doen…
Wow, dat klinkt/klonk goed. €566,- voor een retourtje Bangkok in de zomervakantie. Helaas moet je dan wel een nacht en dag in Helsinki doorbrengen… Aankomst 's-avonds om 22.10 en de volgende dag om 17.10 weer verder. Met korte stop (op heen- en terugvlucht) is het trouwens ook nog wel te doen. Dan ben je €676 per persoon kwijt voor nog vele vertrekdata.
Maar kijk ook eens naar vertrek vanaf Brussel. Met Austrian Airlines/Brussels Airlines voor €594,-/614,- met overstap in Wenen. Let op, op diverse data met lange stop, maar ook vele data met korte stop. Heen iets meer dan 2 uur, terug bijna 4 uur.