Thailand 4 weken op je 16e

hee!

Ik ben zestien jaar en ik zou heel graag willen backpacken door Thailand voor 4 weken samen met een goede vriend.
Ik vroeg me af of dit wel een goed idee is en of ik hier beter mee kan wachten tot ik ouder ben? Ik heb dan net mijn havo diploma …

Why not ?

Als je je kop er een beetje bijhoudt, en je budget toereikend is, denk aan 1500-2000 incl. ticket
voor drie weken, dan moet het mogelijk zijn.

Lees je goed in, en let op: Wanneer je van plan bent dingen te doen, die ook in NL onverstandig zijn,
(Drugs, alcohol, dames oppikken uit een bar) dan zou je vooral weg moeten blijven.

Hans.

Ja, je kan het gewoon doen.

Alleen zou ik even checken bij de airline die je wil nemen of je zonder volwassene mag reizen. Tevens is het wel handig om te weten dat sommige hotels een creditcard eisen. Iets wat weinig mensen hebben onder de 18.

Ik zeg…DOEN!

Wat John ^ zegt…

Als dit jullie eerste verre reis is,zou ik er nog eens goed over nadenken,Thailand is zeker Nederland niet.
Zoals Hans hierboven al heeft vermeld,Lees je goed in over de zeden en gewoontes van dit prachtig land dat Thailand wel is.
Kijk eerst hoeveel je wilt besteden (budget) want de kosten om te verblijven kunnen aardig oplopen,vooral als je naar de Nationale parken in het zuiden gaat.
Je kan beter iets meer geld meenemen om achter de hand te hebben,voor onvoorziene uitgavens.
Ga je bevoorbeeld een biertje drinken,neem gewoon een paar honderd bath mee,de rest kan je beter achterlaten in de kluis van het hotel/kamer.
In iedergeval maak er nog een prettige reis van en laat het ons nadien weten op het Thailand Forum,hoe je reis door het land van de glimlach was verlopen.
Met vriendelijke reisgroeten,
georgessiam.

• Updated - - -

Klopt, maar: ik denk dat van de verre landen Thailand een van de gemakkelijkste zo niet het gemakkelijkste land is om in rond te reizen.

Of iemand daar klaar voor is op z’n 16e kan ik zo niet beoordelen.

• Updated - - -

Klopt, maar: ik denk dat van de verre landen Thailand een van de gemakkelijkste zo niet het gemakkelijkste land is om in rond te reizen.

Of iemand daar klaar voor is op z’n 16e kan ik zo niet beoordelen.

En Backpacken1998, heb je al besloten wat je gaat doen? :slight_smile:

**Even offtopic
**
Ondertussen is de situatie een klein beetje veranderd Jessica ! zie link : http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=164636&page=69 (post 1573)