Ik heb spontaan besloten om in januari een maand naar Thailand te gaan, ik heb vorige week geboekt. Mijn ticket was €775,=, Amsterdam - Bangkok, rechtstreeks met Eva air. Toch goed gedaan zo op het laatste moment!
Dit wordt mijn derde keer Thailand, de eerste keer is 10 jaar geleden. Toen heb ik 6 maanden met mijn ouders door Azië gereisd. De tweede keer is 5 jaar geleden, toen heb ik mijn moeder een maand bezocht, terwijl zij daar 4 maanden verbleef. Nu, de derde keer ga ik alleen. Ik ken het land al aardig, maar vind het toch spannend om voor het eerst alleen te gaan!
Ik vraag me af of er nog meer mensen in die tijd naar Thailand gaan. Ik heb geen planning, ik kijk wel waar ik terecht kom. Ik wil in ieder geval 19 januari naar de full moon party. Verder zie ik het wel. Heeft iemand nog tips waar ik echt heen moet gaan? En dan bedoel ik niet de grote toeristen pleisters zoals Phuket, Koh Samui e.d. Ik wil echt lowbudget reizen!
-Echte aanrader is het dorpje Pai dat ten noorden van Chiang Mai ligt. Het is een mooi, rustig hippiedorpje dat in een vallei ligt. Je kunt er heerlijk relaxen, mooi wandelen en fietsen, uitstapje maken naar bergstammen en 'savonds is het er erg gezellig met live muziek in de cafe’s. Meer over Pai en Thailand lees je op : http://www.rixtopreis.web-log.nl/
Fietstocht door Bangkok is ook erg leuk en anders, wij hebben het destijds via Ko van Kessel gedaan.
Fantastisch mooi hostel ofwel bungalows op Ko Phi Phi is Tohko Beach waar de lieve en zorgzame Pon werkt. Wat een paradijsje is dit, fantastische mooie bungalows met uitzicht op zee vanuit je bed of vanaf de mooie grote veranda/balkon. In 2007 kostte dit nog geen 14 euro per nacht!
Dank je Rixt! Pai ben ik in 2001 geweest, was van plan om er weer een bezoekje te brengen, kijken hoe het na 10 jaar is! Ko Phi phi ben ik nog niet geweest, dus bedankt voor de tip!
De vraag is dan: Waar houd je van ?
Tempels, stranden, woeste rivieren , oerwouden, internationaal eten of gewoon Thais.
Ik zie dat je naar de Fullmoon-party wilt, de oostkust tussen BKK en
Chumphon ken ik goed, en er zijn veel budget-opties daar.
Bijvoorbeeld : Voor zes-acht euro (250-350 B) slaap je netjes, kamer met eigen douche en toilet.
Laat ff weten bij welke dingen je wel en niet wilt zitten.
Dank je voor je reactie. Ik ben opzoek naar mooie plekjes aan het strand, maar ook in de natuur waar nog niet alle toeristen zijn geweest. Ik wil in ieder geval naar Pai in het noorden en naar de full moon party op Ko Phangan. Verder zit ik eraan te denken om naar Phi phi te gaan, maar ik geloof dat dat eiland tegenwoordig ook een grote vakantie trekpleister is. Ik hou wel van een feestje, maar dan liever met de ‘echte backbacker’ in plaats van de vakantieganger, als je begrijpt wat ik bedoel. Kun je wat meer over de oostkust vertellen? Daar ben ik nog niet geweest.
Van deze bestemmingen heeft alleen Phetburi geen strand
(wel op 45 minuten met de bus, Puk Tian Beach)
Houd er verder rekening mee dat er geen of moeilijk westers eten te verkrijgen zal zijn in Bang Saphan Yai en Ban Krut.
Als je aan deze stranden gaat zwemmen, wordt het zeer op prijs gesteld als je dit op zn Thais doet, dwz korte broek en T- shirt, dus geen bikini.
In Hua Hin en Cha Am is een bikini wel geaccepteerd.
Ik ben van 19 januari tm 9 februari in thailand, het is mijn eerste verre reis alleen. Ik ben zelf ook op zoek naar een strandbestemming die niet al te touristisch is, met mooie stranden en natuur en het liefst niet te ver van bangkok. Na lang zoeken lijkt mij Koh Samet de beste optie, dit is niet te veel verpast door het tourisme, (hoogbouw is verboden) en maar 4 uurtjes met de bus en ferry vanaf bkk. Er komen daar wel veel backpackers en lokale touristen. Ik zou het liefst rond 22-24 januari een paar dagen daar met iemand aan t strand vertoeven en het eiland verkennen. Dat is wel wat gezelliger dan alleen. Misschien is het ook een optie voor jou of kunnen we elkaar ergens treffen ofzo?
Groeten, Emilie