Ik heb last minute een ticket geboekt naar Thailand om een maandje te gaan backpacken en ik ben alvast een
beetje aan het kijken wat leuk is om naartoe te gaan. In juni heb ik hetzelfde gedaan, per dag gekeken waar ik zin in had (uiteindelijk heb ik bangkok, krabi, koh phi phi en chiang mai en pai gezien).
Nu wil ik graag richting de eilanden gaan en o.a. naar Koh Tao toe. Ik reis precies in de kerst en oud en nieuw periode omdat ik dan vakantiedagen heb alleen zou ik het wel superleuk vinden om op een coole plek te zijn in deze tijd!
Ik vroeg mij af of jullie leuke tips hebben waar bijvoorbeeld speciale feestjes zijn of plekken waar backpackers samen komen? Ik las iets over een kerst full moon party op Koh Phangan? ik ga speciaal naar Thailand toe om de natuur te zien, dus dan wil ik na oud en nieuw naar Kao Sok National Park toe reizen, en ik ben dus niet per se op zoek naar het grootste feest, maar vooral naar leuke plekjes zoals Pai in het noorden! Dat vond ik helemaal geweldig.
Hee Kelly,
Helaas is het zo dat je , in vergelijking tot juni, IEDEREEN gaat tegenkomen. Het is hoogseizoen ipv laagseizoen.
Buiten dat je ook mensen tegen gaat komen, waar je totaal NIKS mee hebt, zul je ook je reisgedrag moeten aanpassen,
dat kan van 15 december tot ongeveer 8 januari niet of veel minder goed op de bonnefooi.
In verband met een dubbele moordzaak is het nu ook zo, dat men alle parties buiten de Fullmoon heeft afgeschaft.
Dus geen halfmoon, blackmoon e.a. meer, maar slechts de normale “Fullmoon” op Ko Tao
Dus kijk even wanneer het volle maan is tijdens je vakantie, en stem je planning daarop af.
Een maand geleden was ik ook in Pai, en ik denk dat de enige plek in Thailand die enigszins te vergelijken is, Khao San Road in BKK is.
Khao Sok is een aanrader, in Morning Mist Resort heb je meteen de backpackerssfeer, je kunt betalen wanneer je maar wilt…