Thailand 1ste week april

hoi,

k zit eerst enige dagen in Chum Phae in het noorden (Isaan) en zou dan een paar dagen “rust” vakantie willen nemen .

is koh samui of Phuket aan te raden 1ste 14 dagen van april ?
Het is dan wel de start van het regenseizoen…

k zat vorig jaar in september in thailand en dan viel het al bij al reuze goed mee, s avond een stevig onweer van 1 uur en gedaan
mag ik in april hetzelfde verwachten ?

de eerste 14 dagen van april zullen minder regen geven dan september dus daar over hoef je je geen zorgen te maken

groet dirk :chin:

tx
dus afzakken naar de zuidelijke eilanden is geen probleem

nee geen enkel probleem april is mischien wel de beste maand om thailand te bezoeken dus ik zou zeggen een fijne reis en veel plezier bij de voorpret tot dan

tx
wat zou u verkiezen ? (4 nachten)

koh samui
krabi
of
Phuket

voorkeur voor mij : shopping en restaurant mogelijkheden
waar moet ik wezen ?

een hele dag op het strand of aan zwembad liggen is niets voor ons.
wij houden van levendige dorpjes of eilanden en liefst iedere keer iets anders.

hier al geweest
bkk : goed voor 3 dagen en wegwegen (drukte en vervuilde lucht door het vele verkeer)
huahin : zeer goed meegevallen en goede shopping/resto mogelijkheden
koh samet: te klein, is voor zeer rustige vakantie
koh chang: beter dan koh samet maar na 5 dagen alles gezien, beperkte shopping
pattaya: veeeeel shopping maar vriendin houdt niet zo van deze stad :slight_smile:

als je ook wil shoppen zou ik voor phuket kiezen alleen op phuket moet je wel opletten want patong beach lijkt wel wat op pattaya qua uitgaans gelegenheden dus als je dat niet wilt kies dan een andere plaats op phuket

wat me opvalt-dat nog niemand je heeft gewezen (of wist je het al??) op SONGKRAN=dat famueze Thaise NwJr, watersmijtfestival. Je weet toch dat de hele week waar 14/4 in valt vakantie is en elke Thai op reis gaat? het zal je nog heel wat hoodbrekens gaan kosten om rond die tijd je te verplaatsen-en zeker zonder natworden.
En dan is het nog geen regentijd-meestal-er wordt juist met water gesmeten om dat af te smeken. de bgi rains komen half-eind mei meestal. niet dat het daarom aangenamer is-vies klam vochtig heet vind ik veel akeliger.

jawel ik ken het waterfestival :slight_smile:
Jammer genoeg (werk) heb ik mijn terugvlucht reeds op 11 april.
Deze keer dus slechts korte periode in Thailand.

Wat is de beste site op koh samui ? (resto en shopping)
Chaweng beach ?

ja chaweng is dan de beste locatie gevolgd door lamei