Island hoppen in april

Hoi,

In april wil ik 3 weken naar Thailand, ik ga alleen. eerst wilde ik op 1 eiland blijven, maar ik denk dat het ook wel leuk is om een paar eilanden aan te doe. Ik denk dan aan starten en eindigen op Samui, en wil dan graag koh Tao en koh Phi Phi doen. Ik heb gelezen dat je met name op Tao heel erg goed kan snorkelen (is mijn grote hobby).
Is het te doen om in je uppie de trein te nemen, en vervolgens de boot naar Samui, of kan ik beter gelijk een ticket boeken naar Samui vanaf Nederland.

En is april een goede tijd om daar heen te gaan? Of is oktober beter? Ik moet mijn dagen nog aanvragen en zowel april als oktober is geen probleem.

Groetjes Cynthia

Hoi Cynthia,

April is geen hoogseizoen dus je hoeft van tevoren geen ticket naar Koh Samui te boeken, maar kunt gewoon hier in Bangkok een treinticket kopen, met nachttrein naar Surat Thani en vervolgens met bus/boot verder naar Koh Samui.
Houd er alleen wel rekening mee dat in april (13 t/m 15) het Thais Nieuwjaar (Songkran) is. Vlak voor, tijdens en na dit feest is openbaar vervoer wel vaak behoorlijk vol geboekt, omdat veel Thai tijdens deze periode naar huis gaan om met de familie Nieuwjaar te vieren. Dus reis je rond deze dagen, houd dan wel rekening met evt drukte in de treinen. Maar wel leuk om tijdens Songkran in Thailand te zijn en met de Thai en toeristen met water te gooien. April is wel een hete maand, maar tijdens dit waterfestival koel je lekker af.

Als ik zou moeten kiezen zou ik in april gaan. Wel erg warm, maar oktober is nog regenseizoen.

Leuk hier te lezen dat in april het songkran is en wij daar dan ook ergens zullen zijn.
Eindelijk dat eens meemaken:cheer:

Op Samui, phangan tao is songkran maar 1 dag in het noorden langer.

Persoonlijk vind ik 1 dag prima.

wat dave zegt over het weer klopt in april zou het droog moeten zijn, dit jaar hadden we extreem weer in het droge seizoen. wat maar weer eens bewees dat het weer onvoorspelbaar is.

Wat Baco zegt van het weer is juist , in maart dit jaar waren wij daar en het was onvoorspelbaar , iemand van hier die al 30 jaar in Phuket woonachtig is zei ook dat het niet normaal was , maar geen probleem lekker in zee spelen in een fikse bui is zeer plezant.
Met de Songkran zullen we ergens in het zuiden al zitten.
Denk dat Koh Tao het mooist is om te snorkelen en ook Phi Phi.
Zou wel eens naar de similan eilanden willen gaan.

Ja, het weer schijnt te veranderen…delen van Ayutthaya staan al een paar weken onder water…dit schijnt normaal nog niet zo vroeg in het jaar te zijn…

Hoi,

Ik heb net even chat contact gehad met een hotel op ko kood. Hier schijn je heel goed een duikcursus te kunnen doen zonder dat er gevaarlijke stroming staat. Nu hadden we het even over de prijs van de kamer. Er staat 1200 baht per nacht. De GWK converter zegt dat dat omgerekend 26,45 euro is. De man aan de chat (zeer behulpzaam trouwens) zei dat ik beter het aantal baht door 40 kan delen, dat je dan echt de juiste prijs hebt. Klopt dit?
Want dan heb ik gelijk een handig geheugensteuntje voor het omrekenen in Thailand

Groetjes Cynthia

De koers t.o.v. de euro wisselt nogal (gaat dagelijks op en neer). Laatste dagen lag ie zo rond de 41…

Ja, op het moment is het ongeveer 40, maar dat kan veranderen.

Overal waar duikcursussen worden aangeboden kun je dat doen zonder gevaarlijke stromingen trouwens.

Hoi,

Hoe kan je dat ongeveer berekenen? Ik ga in maart dus heb nog even te gaan, maar ik vind het wel een handig rekensommetje om straks niet voor verrassingen te komen staan.
Of is de GWK converter ook betrouwbaar?

1200 Baht delen door 41

ik doe gewoon de baht maal 2,5 heb je een grove prijs gebaseerd op een koers van 40.

dus 1000 x2,5=2500 natuurlijk de 2 nullen eraf je hebt de prijs