Teveel keuze uit trekkingen....

Zijn naam is Min Gurung , hij komt uit Pokhara .

gurung_min@yahoo.com

Als je hem mailt doe hem de groeten van Willem

Super bedankt!!!

Iemand ook nog ervaring met de Mustang?
Karlijn, ga je in principe in je eentje lopen eigenlijk? (met gids uiteraard) Weet je al wanneer je gaat?

Hoi Maaike,

Ik wil juist niet in mijn eentje lopen. Weet nog niet precies wanneer ik in Pokhara aan kom, ik heb begrepen dat er festivals plaatsvinden, waardoor de planning wellicht iets anders loopt! Wanneer ben jij er precies? En heb je al een idee hoe jij je trekking wil regelen?

Groetjes Karlijn

Ik moet nog een ticket boeken, maar ben waarschijnlijk rond 13 november in Nepal… Ik ga denk ik daar alles regelen. Ben er namelijk ook nog iets over uit welke trekking ik wil gaan lopen. Jij wel?

Ik ook nog niet, bekijk het toch ook daar ter plekke! Maar ik denk toch aan Poon Hill. We zijn er helaas niet tegelijkertijd!

Hoi allen,

Ik ben op het moment in Nepal en ga binnen 2 dagen de annapurna base camp doen…
Ik wilde eigenlijk de circuit maar dat werd me door deze gids een beetje afgeraden omdat
ee snelwegen doorheen lopen? Ik weet niet of dat storend is maar ik ga nu gewoon de abc doen
En heb ruim de tijd voor andere trekkings als t niet voldoende is… Laat het maar weten via pb wanneer
Jullie er zijn en of we wat af kunnen spreken… Of via mail/fb…

Groetjes!

Veel plezier met ABC! Ben benieuwd naar je ervaring! :slight_smile:

hoi Hans,

kan je een vergunning (permits) voor de annapurna trek in pokara kopen?
ik hoor verschillende verhalen.
1 zegt alleen Kathmandu , ander beide…

groet.

Marco

Je hebt de keuze, als je zelf naar het kantoor gaat moet je naar Kathmandu, maar er zijn agencies in pokhara die het voor jou kunnen doen, uiteraard voor een meerprijs.

Voor de permit moet je 2 dagen tellen dacht ik, de 2de permit voor Langtang heb ik zelf aangevraagd en dan heb je het direct.

de annapurna conservation permit kost(te) 2.000rps in kantoor zelf, dus met de service erbij zal dat mss 3.000rps ofzo geweest zijn, weet niet meer exact.

daarboven heb je ook een TIMS card nodig (Trekker’s Information Management System) - goed voor Annapurna, Khumbu en Langtang/Helambu; die kost(te) 20USD. Die moet je tonen bij de checkposts aan het begin van de treks (schijnbaar kan je die ook skippen, maar lijkt mij niet aan te raden - er zijn verder op de trekking nog checkposts waar ze die kunnen opvragen)

succes! :slight_smile:

Waar is die TIMScard voor en kan ik die bij dat zelfde kantoor halen?
Heb je evt het adres van dat kantoor in Kathmandu?
Bedankt voor de info.

groet.
Marco

De TIMS card is om je trekking op te volgen, zodat de beheerders van de regio weten hoeveel mensen binnen en buiten gaan (bij entry en exit moet je die laten checken).

De conservation fees zijn de ‘permits’ die je moet aankopen per regio. De ACAP (annapurna conservation area project) heb je nodig in jouw geval.

heb de info er eens op nagekeken, en schijnbaar is de TIMS gratis, alhoewel er op de mijne ‘card cost 20$ incl VAT’ staat… (zie afbeelding)

Als je eerst in Kathmandu bent heb je geluk, de TIM’S én de ACAP permit kan je op 1 en dezelfde locatie aanvragen. Dit is het ‘tourist service center’ - Bhrikhuti Mandap, Kathmandu, of op deze link.

foto 1

foto 2

dat zou alle info moeten zijn :stuck_out_tongue:

wanneer vertrek je?

grts,
Hans

Hallo!! Heb nog even een praktische vraag… Ik heb namelijk besloten om de Annapurna Circuit te gaan lopen. Ik zal rond 15 november starten. Maarre, is het raadzaam om thermo-onderkleding mee te nemen of daar te kopen? En/of een winterjas mee te nemen (die wind-waterdicht is)? Of is dat een beetje overdreven en moeten laagjes al voldoende zijn?

De nachten kunnen erg koud zijn, dus thermo ondergoed is zeker aan te raden. Ipv een winterjas zou je 2 goede fleece truien kunnen meenemen.

Het is op t moment al behoorlijk koud als je op de abc aankomt… daar en op poonhill heb ik een donsjack aan gehad… Heb deze gehuurd in kathmandu voor 600 rupees… Het is prachtig daar, wel nogal bewolkt voor de tijd van t jaar maar kheb genoten! Have fun!

Ik was vandaag bij de action, daar ligt thermo ondergoed voor 2,50 euro per stuk. Ik zou het doen! Het maakt de kou erg veel aangenamer, of de nachtrust :slight_smile:

Dan ga ik zeker wat meenemen dus! Hmm, thermo-ondergoed van de Action… Kan me haast niet voorstellen dat dit van hele goede kwaliteit is. Iemand ervaring mee? Wel lekker goedkoop overigens!