teruggekeerde Afrikaan

Ik ben net terug uit Gambia (ik al nu wel een landverrader genoemd worden,maar Kenia leek me nu te riskant) en vond
bij Gambia een filmpje wat een beetje kan helpen om te begrijpen wat voor een arm land het beste is.
Er zijn verschillende vervolgen op , maar het eerste zegt het best.

Of het wel het beste is lijkt me wel heel sterk al lijkt zo een man gelijk te hebben,
maar als niet geheel leek lijkt het me beter als de beste man ook geleerd was
dat er condooms bestaan of andere middelen.
Want twee kinderen is beter en gemakkelijker te onderhouden dan zeven en hoeveel hij er nog meer wil
maken.

Jaap

Zo zie je maar weer dat Kenia en Gambia niet zoveel verschillen. Of was Gambia veel mooier en beter?

Gambia is arm , maar alles lijkt er toch iets beter,de straten , de huizen,zelfs de mensen zijn er uiterst vriendelijk zodat het daar"de smiling coast" genoemd wordt.Ook de dieren zijn er vriendelijk;men vind er een bos met de “friendly monkeys”.
Die komen naast je zitten en eten vriendelijk mee wat je hen voedt ,uiterst relax.
Je hebt er ook een heilige poel met krokodillen die je zelfs kan en mag aaien , die kijken zelfs nog niet op maar liggen gewoon tussen het publiek. Er wordt daar zelfs verteld dat er kortelings verkiezingen zijn en die zullen vlekkeloos verlopen.:stuck_out_tongue:
Je mist er wel de safaris , daarvoor moet je naar het buurland Senegal.
Alles is er ook redelijk groen , het weer was uitstekend ;het was een leuke tijd.