Terug vliegen vanaf Brazilie(iguazu falls)

Hallo Allemaal!

In oktober ga ik alleen een maand door Argentinie reizen. mijn reis zal starten in Buenos Aires en de rest ligt nog niet vast (iig mendoza, cordoba, salta, en ik hoop puero de madryn en bariloche).

Echter wil ik mijn reis eindigen bij de Iguazu falls. Ik las in een eerder bericht van een andere forum gebruiker dat ik makkelijk is om vanaf daar terug te vliegen naar NL.
Ik wilde even weten hoe ik dit kan regelen (grenzen naar brazilie enz), zijn er mensen die dit recent gedaan hebben of hier kennis van hebben? dan koop ik namenlijk gewoon een ticket vanaf daar terug naar NL, scheelt weer een ritje naar BA.

Alvast bedankt,

Groetjes Lotte

p.s. elke andere tip voor Argentinie (must see places, enz) zijn zeer welkom!!

Bij de watervallen de grens oversteken is geen enkel probleem. Omdat je de watervallen toch van beide kanten wil zien (en dat wil je) ga je de grens toch al over.

Zelf ben ik de eerste dag bij de Braziliaanse kant geweest en de volgende ochtend vanuit Brazilië de grens overgegaan om de Argentijnse kant te bezoeken. Aan het eind van de middag weer de grens over terug naar Iguazu.

Vanuit Iguazu ben ik met de bus verder gegaan dus over vliegen weet ik niets.

Ik weet dat er een vliegveld bij Iguazu is, dus kun je ook terug vliegen. Misschien met een tussenstop ergens anders in Brazilië.

succes

Als je een enkele reis naar Argentinie gekocht hebt weet ik niet of het zo makkelijk is. Maar als je je ticket nog moet kopen, kies dan inderdaad voor heen: AMS EZE en terug IGU AMS. Dan vlieg je terug vanaf Foz do Iguacu (Braziliaanse kant) via Sao Paolo of Rio. Is soms goedkoper dan een retour AMS EZE,terwijl je een binnenlandse vlucht uitspaart :slight_smile:

De grens overgaan bij Iguazú is eenvoudig, papiertje invullen en klaar. Hou rekening met een uur tijdsverschil tussen beide kanten in de zomer! En op Foz do Iguacu moet je echt wel 1,5 tot 2 uur voor vertrek aanwezig zijn op het vliegveld.

Bedankt voor in de info!

Ik denk toch dat ik voor een terug reis naar BA kies aangezien ik (blijkt) ook een visum nodig heb voor Brazilië?! en tickets niet echt goedkoper zijn op de dagen dat ik vlieg.

Klopt het dat de bustickets binnen Argentinie ongeveer 50 tot 100 euro per keer zijn? zoals BA naar Santa Rosa-mendoza-crodoba bv?

groetjes!!

Visum is niet nodig, je krijgt automatisch een toeristenvisum bij de grensovergang.

Bustickets in de meest luxe klasse (cama suite) zijn intussen bijna even duur als een vlucht! Hou in ieder geval rekening met minstens 100 euro voor de langere trajecten. Prijzen en tijden kan je vinden via www.plataforma10.com

1 like

Daar moet je wel even om vragen… automatisch gebeurd er niets…
En zorg ervoor dat je het wel krijgt, want anders ben je formeel illigaal in het land en een stempel scheelt je veel gezeik…

:confused: Je hebt gelijk!!! Ik heb ook geen stempel dat ik Brazilië uit en weer in ben gegaan Iguazu!! Terwijl ik mijn paspoort echt heb afgegeven! Van Argentinie heb ik die stempels wel. Ds ik heb de stempel Paraguay uit, Brazilië in. Argentinie in, Argentinie uit. Maar niet weer Brazilië in. :confused:

Heb overigens geen probleem gehad bij vertrek, maar idd wel verstandig die stempel te hebben.