In de zomer reis ik naar Zuid-Amerika. Ik heb een retourtje Amsterdam - Sao Paulo en wil vanaf Sao Paulo een enkele vlucht boeken naar Beunos Aires. Weet iemand misschien of dit wel is toegestaan, aangezien ik kan aantonen dat ik weer terug naar Nederland vlieg?
Natuurlijk is dit toegestaan. Genoeg mensen boeken een enkele reis binnen Zuid Amerika om dan vervolgens week verder te reizen per bus of ander vervoermiddel. Ik denk dat je alleen mogelijk problemen krijgt wanneer je Argentinië vanuit Nederland wil enteren met een enkele reis. Maar dat doe je niet… dus geen probleem!
Voor de beste opties kan je kijken bij www.voegol.com.br, volgens mij kan je er ook online boeken en met creditcard betalen. Is waarschijnlijk goedkoper dan TAM. Maar wellicht dat ook Aerolineas Argentinas wel interessante aanbiedingen heeft.
Je kan het natuurlijk ook handig combineren met Iguazú. Vlieg je vanuit Rio naar Foz do Iguacu (Braziliaanse kant), neem je direct een taxi naar Puerto Iguazú (Argentijnse kant en veel aangenamer om te verblijven), van daaruit kan je dan een luxe nachtbus nemen of een betrekkelijk goedkope vlucht met Aerolineas Argentinas of LAN Argentina. Suerte!