Na er drie jaar gedroomd over te hebben, heb ik besloten om eind september van dit jaar naar Argentinie te gaan! Ik heb jullie toptips gelezen, maar helaas kom ik er met mijn reis nog steeds niet uit. Hopelijk kunnen jullie me de juiste richting in duwen.
Ik heb hievoor goedkope retourtickets AMS <-> BA gevonden voor maar (?) 934 euro. Maar ik heb ook jullie tip in een andere forum onthouden en ik kwam terecht bij een mooie multi-trip ticket van AMS - BA / Iguazu Falls - AMS voor dezelfde prijs. Mijn voorkeur gaat naar de laatste ticket. Alsnog denk ik dat mijn reis van BA naar het zuiden en weer naar het noorden richting Peru best erg tijdrovend is en ik veel geld uit mijn spaarpotje moet vissen. Ik heb ook nog gekeken naar een ticket AMS - BA / Lima - AMS maar dat heeft een prijskaartje van 1200 euro, die ik liever laat liggen. Dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Hoi Doris, wij vertrekken ook in september naar Zuid Amerika voor langere tijd en zijn dus ook flink bezig met mogelijke vluchtroutes. De prijs die je noemt voor retour op BA lijkt me aan de hoge kant. Is het voor jou geen optie vanaf Düsseldorf te vliegen?
Ik kan me voorstellen dat je in vier maanden meer wilt zien van ZA. Van Cordoba naar Peru lijkt me echter een lange weg, misschien is het logischer -en goedkoper en mooier - om Bolivia en de woestijn in Noord-Chili erbij te pakken?!
Dan ben ik toch wel erg benieuwd hoeveel jullie voor de vliegtickets hebben betaald. Wat zijn de data en met welke vliegtuigmaatschappij gaan jullie? Ik had ook tickets via Dusseldorf gevonden, maar daar kwam ik zelfs duurder uit.
Hmm… Bolivia en de woestijn van Noord-Chili klinken ook erg interessant. Misschien is het gewoon beter om zo’n retourtje Argentinie te nemen en dan zie ik daar wel wat ik precies wil checken.
Na lang vergelijken en zoeken ( vanaf Brussel, Frankfurt, Amsterdam of Londen) blijkt voor ons het goedkoopste te vliegen vanaf Düsseldorf op Ecuador en terug vanaf Panama. Wij betalen ongeveer 870,- en reizen via Miami met AirBerlin en american airlines.
Je vertrek is nog tamelijk ver weg en veel tijd te gaan betekent niet altijd ook de beste prijs. Hier is een tip (door iemand anders geplaatst in een vergelijkbare thread) www.vliegennaar.nl , die geven je een melding als de prijs onder een bepaald niveau zakt, dat je zelf moet invulllen.