Terug naar NL, SIN card inleveren?

Hoi allemaal,

Ik zit momenteel met een WHP in Canada. Als ik weer naar NL terugwil (binnen dit jaar), moet ik dan m’n SIN card ergens inleveren? Weet iemand dit? Of kan ik hem houden en weer gebruiken mocht ik weer terugkomen naar Canada (binnen het jaar)?

Ik heb natuurlijk nog steeds m’n Work Permit in m’n paspoort, maar als ik m’n SIN card inlever ben ik 'm kwijt, ik hou 'm liever zolang als het kan.

Gr. VF

De SIN-kaart hoef je niet in te leveren, die is aan jou gebonden. Als je teruggaat naar Nederland en je komt terug in Canada, dan kun je 'm weer gebruiken zolang je nog steeds een geldige werkstatus hebt en de SIN niet is verlopen. Als je tussendoor een nieuwe werkvergunning hebt gekregen, zul je even bij Services Canada moeten binnenlopen en je SIN laten verlengen. Het nummer blijft hetzelfde (tenzij je van tijdelijke werkvergunning naar permanent resident gaat), maar enkel de verloopdatum wordt verlegd.

Een beetje gerelateerd aan dit topic: moet ik het WHP visum inleveren ergens als die afgelopen is en ik Canada verlaten heb?

Je WHP werkvergunning is slechts een briefje of stempel in je paspoort. Die hoef je niet in te leveren, maar kun je na de einddatum natuurlijk niet meer gebruiken.