Terug naar de natuur...

Beste forumleden,

Voor volgend jaar zijn we op zoek naar een leuke vakantie (wie niet?). We weten inmiddels wat we willen en zoeken en ook wat we niet willen. Alleen qua bestemming is er nog geen duidelijkheid. Ik hoop dat er wat mensen reageren met wat goede tips, natuurparken of een lokale organisatie die zoiets kan regelen.

We willen graag naar een land of gebied waar we veel natuur en wilde dieren kunnen zien. Waar de lokale bevolking niet op de toeristen gericht is en waar wij nog het echte leven van de bewoners kunnen ervaren. Contact met de bevolking, de natuur en dieren is iets wat we zoeken.

We zoeken dus geen toeristische trekpleisters, lange wachtrijen en een ‘speciaal voor de toerist aangelegd (geasfalteerd) pad’. Geen busreizen met hordes toeristen, maar wel een goede gids / organisatie die ons gezelschap (vier personen) wil begeleiden.

Maar welke organisaties doet zoiets? Wie heeft er ervaring mee?

Persoon

tja als je de landen met toeristenhordes wilt ontlopen blijft er niet veel over helaas…of kom je gauw terecht in gebieden waar t openbaar vervoer niet zo best geregeld is (leuk als je de tijd hebt maar niet voor je 3weekse vakantie wat t bij jou is meen ik?). Een idee is om bv op zoek te gaan naar een reiziger met zijn eigen auto die ook toers organiseert . Helaas ben ik momenteel in zuid amerika en niet meer in Afrika waar ik dit ook deed maar met een beetje zoeken op t internet (bv www.horizonsunlimited.com en dan de 4WD rubriek, of t forum van www.daerr.de daar vind je autoreizigers ) kun je vast wel anderen vinden.
Van oost en zuidelijk Afrika is eigenlijk allen nog Angola over wat totaal niet op toeristen is ingespeeld. Het is dan ook pas sinds kort mogelijk om daar naar binnen te gaan (jarenlange burgeroorlog geweest)
Als je een beetje een compromis wilt sluiten zou Ethiopie een optie kunnen zijn. Toeristen zijn er inmiddels wel maar toch nog beperkt. Ethiopie vind ik landschappelijk wel t meest imponerende land van Afrika. Voor een goed wildpark zou je dan nog een weekje Kenya erachteraan kunnen plakken (en de toersiten op de koop toe nemen…)