Weet iemand hier mssn hoe de temperatuur in Nepal ongeveer is in februari?
Mijn vriend en ik zullen van half februari tot begin maart in Nepal zijn. We gaan naar oa naar Chitwan, Kathmandu en een 5-daagse trekking maken rond Poon Hill. Nu ben ik een echte vre-se-lijke koukleum, dus vandaar mijn vraag. We zullen tijdens de trekking wel in guesthouses slapen, maar is het voor zo’n kloukleum als mij aan te raden om dan alsnog een pyama mee te nemen? (Nu ik het woord pyama heb getypt, voel ik me wel een ontzettende muts, haha:D)
Ow, en er schiet me nog een vraag te binnen: is het handig om voor de trektocht van die tabletjes oid mee te nemen om het water drinkbaar te maken, of zijn er mogelijkheden om in de guesthouses water te koken?
Lekker thermisch ondergoed mee (lange broek, lange mouwen). Heerlijk warm. Doe ik ook, ik schaam me er echt niet voor. Mocht het echt koud zijn, ik heb bij Poon Hill behoorlijk staan blauwbekken in december, dan kun je je waterfles laten volgooien met heet water en heb je een kruikje!
Overdag is het heerlijk T shirt weer.
Chitwan in februari is perfect! Het is overdag lekker t-shirtjes weer. Zowat elke toerist gaat ‘elephant bading’ doen, op de olifant de rivier in en lekker zwemmen… Dat kan prima! 's Nachts is het overigens erg koud en verwarming kennen ze niet. Thermokleding aan te raden dus!
Kathmandu eigenlijk te vergelijken. Pokhara is ietsje warmer.
Schoon drinkwater - in flessen - is nagenoeg overal te verkrijgen voor 10cent tot 3 euro per liter.
Ik zit nu in Pokhara. Overdag aangenaam warm, lekker aan het water zitten. Neem altijd een muts mee, voor als het koud is. Mutsen, wollen, genoeg te koop hier, Staand verliezen wij mensen 60 procent van onze lichaamswarmte via ons hoofd. Het schilt echt als je een muts op hebt.
Wat die drinkflessen betreft: ze proberen hier af tekomen van al die plastic flessen. Als je milieubewust doet dan neem je inderdaad van die iodine pillen mee.
Namaste Swissmo