Als we willen fietsen met ko van kessel, regel je dat gemakkelijk daar?
of moet je nu al reserveren of iets dergelijks?
het is onze eerste keer naar thailand maar vind het moeilijk
wat we allemaal mee moeten nemen. Qua kleding, is het alleen maar
heet of koelt het s’ avonds af? Is het sowieso koeler op de eilanden? Lange mouwen?
Zijn koffers handig of juist rugzak? Welke schoenen, slippers ( we hebben soort van bergschoenen) ?
Alle andere tips zijn welkom!
Fietsen is prima daar te regelen, veel kleine reisbureautjes daar bieden het aan. Wij hebben zondagavond rond 21.00 geboekt voor de volgende ochtend. Ze zeggen ook op hun site dat last minute boekingen altijd mogelijk zijn. In het algemeen is alles ter plekke goed te regelen, van kleinere excursies tot meerdaagse trips en vliegtickets.
Qua temperatuur in februari weet ik het niet, wij hebben in november alleen een vest aangehad toen we in Chiang Mai op trekking waren. Wel lekker, niet dat het heel koud was, maar het was gewoon net iets te fris om met korte mouwen te zitten.
Schoenen was voor mij ook een issue. Ik had uiteindelijk 1 paar sportschoenen mee (voor trekking), een soort Teva’s voor langere stadswandelingen en gewone slippers. Voor mij was dat genoeg, maar het hangt natuurlijk ook af wat je gaat doen. Bergschoenen hebben wij niet gemist.
Carolien, Thailand is even ontwikkeld als Nederland of België. Als je iets te kort komt koop je het daar ergens op een marktje of in een shopping plaza. Als je in Bangkok de culturele tour opgaat (tempels) zijn slippers onontbeerlijk. Of ga je 100 keer per dag je veters strikken?
maar fietsen in Bangkok? zorg dan voor een goede reisverzekering…
Paar jaar geleden met een tour gedaan. De tourlady neemt je gewoon kleine stegen in en je komt op plekken waar je normaal echt niet zou komen. Is zeker een aanrader.
Lekker van hieruit boeken bij Co van Kessel.
Heb ik destijds ook gedaan en…voordat ik afreisde hadden we al heel wat heen en weer gemailed.
Hij woont daar ondertussen al 32 jaar en heeft ook genoeg info over wat dan ook.
Een aanrader is de tocht van 5 uren op vrijdag te nemen !!!
Je fietst door het " oude " Bangkok en door de delta.
Wanneer je geluk hebt kom je langs een lagere school waar op vrijdag al de kinderen in thaise dracht naar school gaan. Geweldig om te zien !!!
Onderweg is een gezamenlijke warme maaltijd geregeld en je krijg steeds flesjes vers water toegereikt.
Dit was één van mijn hoogtepunten 2 jaar geleden toen ik voor het eerst in Thailand was !!!
Ik heb de Co van Kessel fietstocht ook vanuit hier al geboekt maar ik denk dat het ter plaatse ook nog wel kan. Echt heel leuk om mee te maken. Je komt op plaatsen waar je normaal niet komt en het eten tussendoor is echt heerlijk!
Zeker een aanrader.
Qua schoenen. Ik ben niet zo van de teva’s/bergschoenen. Ik heb altijd alleen maar slippers bij me (Havaianas, Birkenstock) en voor de andere excursies en zelfs hikes draag ik All Stars.
Een vest voor daar is genoeg hoor. Shirtje met lange mouwen is misschien ook wel handig voor bezoeken aan tempels ofzo.
Behalve voor eventuele wat lagere temperaturen in het noorden is het ook voor s’avonds op strand en jungle aan te raden iets met lange mouwen te hebben tegen de muggen.
Hebben jullie al trekking geboekt ? Is tegenwoordig niet echt makkelijk om nog een “echte” trekking te krijgen. Erg veel toeristische fake toestanden, zeker uit Chiang Mai.
Wat absoluut een goede en niet toeristische trekking is is de Umphang trekking in het gebied bij Mae Sot. Is te boeken via Green Wood Travel, Nederlands sprekende touroperator met kantoor in Bangkok. Op hun website kan je alles vinden: www.greenwoodtravel.nl
Ik heb 2x door Chinatown gefietst met Co van Kessel en het was elke keer weer een geweldige ervaring. Het is goed te doen om vanuit Nederland te boeken, maar heb het ook gedaan vanuit Bangkok zelf. Dan gaat het voornamelijk telefonisch. Hij heeft ook een kantoortje in het Grand China Princess hotel in de Yaowarat road (in Chinatown) van daaruit vertrek je ook.
Ik heb de tocht van 3 uur gedaan. Daar fiets je aan beide zijden van de rivier en je gaat met een bootje over.
Ik ga in maart weer heen en boek dan weer bij Co.
Als eerste ko van Kessel. Heel makkelijk daar te regelen. Trek het telefoonnummer van de site en bel ze als je in BK bent. Ze hebben altijd nog wel plek. Ik heb de grote tour 2 keer gedaan en het blijft leuk!
En dan de kleding. Bij mij is de goude regel ’ liever te weinig dan te veel meenemen’. Je kan daar ook alles (heel goedkoop) kopen en niks zo irritant als te veel meenemen en je een breuk sjouwen of nog erger,… niks meer kunnen kopen omdat de tas vol zit :).
Als ik de kant op ga zorg ik zoiezo voor:
1 lange Broek, om in te reizen en om de trekking in te lopen, niet te warm dus en het liefste met wat goede zakken (dat je je camera bij de hand hebt etc).
1 long sleeve, ook voor de trekking van muggen kunnen erg irritant zijn… gewoon een dun modelletje en die kun je 's avonds ook op stap nemen mocht het afkoelen… maar dat valt meestal erg mee.
1 dunne sjaal. Makkelijk voor als je tempels in gaat, kun je je een beetje bedekken en ook voor 's avond als je weg gaat. Kan net dat koele briesje tegen houden.
En voor de rest gewoon de normale dingen als slippers, bikini bla bla.
Ik reis altijd met de backpack. Vind ik persoonlijk een heel stuk minder gehannes dan met een koffer.
Fietsen is inderdaad een aanrader maar afhankelijk van wat je wilt, zou ik dit liever bij Andre Breuer (Colors of Bangkok) doen. Deze groep is beduidend kleiner (max. 8 pers.) en geeft dus veel meer mogelijkheden voor vragen en stops.
Bij Co heb ik alleen de korte tour gedaan en bij Andre de dagtour en de korte tour.
Qua route maakt het niet heel veel uit, je ziet bij beide nagenoeg hetzelfde.
Wel is het raadzaam om thuis al te reserveren.
Op http://www.bangkokbiking.com fietts ook door Bangkok. een Nederlands sprekende Belg.
Wij zijn zowel met Ko van kessel als met Andre Breuer meegeweest.
Beiden zijn goed! Een geweldige ervaring veel fiets plezier! Diny
Misschien handig on te weten;
Op de Jungle Rafts ben je gedurende je hele verblijf klam, het bed waar je in slaapt is klam/vochtig en de spullen die je bij je hebt worden dat ook. Mocht je de mogelijkheid hebben je bagage ergens anders op te slaan zou ik dat zeker doen.
Wat ook een aanrader is als je op de River Kwai Jungle Rafts bent is even de jungle ingaan naar het nabij gelegen Mon-village.
Ligt er aan welke tijd van het jaar je gaat en afgezien daarvan wisselt ook dat wel eens. Maar ik kan je vertellen dat het dit jaar prima is , Heerlijk temperatuurtje: niet te koud, niet te warm.
Wat fietsen betreft : Naast Co van Kessel en Andre Breuer is er ook nog op Sukhumvit soi 26 Michiel Hoes met ABC Amazing Bangkok Cyclists. Ook prima tours en vooral de zaterdagtour incl lokale drijvende markt is zeker de moeite waard .
Ik was in Thailand afgelopen februari, en het is droog en heet.
Ik denk dat “zaan” in een andere tijd van het jaar is geweest, want ik overnachtte ook op een raft, op 100 km van Kanchanaburi, en je kon van alles beweren , behalve dat het klam en vochtig was. Vreemd genoeg zaten er totaal geen muggen daar.
Fietsen in BKK zou ik zeker doen, bij Co van Kessel had ik een groep van 5 man, prima verzorgd. Ik zou de morgentocht doen, ivm de hitte.