Telefoneren

Hallo! Ik ben sinds een paar dagen terug uit Canada en moet erg wennen hier! In Canada had ik een canadees cellphone die ik oplaadde met een phonecard ook voor bellen naar Nederland. Dat werkte goed.
Bij het afscheid heb ik nog op het vliegveld Calgary met mijn nederlandse gsm naar een vriendin in Canada gebeld. Dat ging prima. Nu ik terug ben in NL kan ik haar op dat nummer niet meer bereiken. Ik doe 001, dan het netnummer 403 en dan haar nummer. Werkt niet. Terwijl ze wel mijn smsjes krijgt. KPN hier weet het ook niet en zegt dat het aan canada ligt, de maatschappij in Canada van haar telefoon zegt dat het bij moet liggen. Ik heb met andere toestellen geprobeerd, lukt ook niet.
Heeft iemand hier ervaring mee en een goed idee voor?
Gelukkig heb ik mijn canadese cellphone bij haar laten liggen, want die kan ik wel bereiken zonder problemen. Vreemde zaak hoor. Wat denken jullie ervan?
Guus met een jetlag

Afgezien dat ik Skype aan zou raden (scheelt flink wat geld), zou het moeten werken. Zelf doe ik altijd +1 ipv 001, maar 001 zou inderdaad ook moeten werken (doet het ook als je je Canadese telefoon belt). Maar je zou het eens kunnen proberen.

1 like

ik heb het probleem ook gehad,
wat bij mij werkte is het volgende.
ik heb de persoon in NL gezegd om mijn nummer te wissen,
daarna heb ik die persoon gebeld, en hem verteld om nu dit nummer opnieuw op te slaan.

1 like

Bedankt voor het meedenken! met +1 bellen kwam ik in zoverre dichterbij dat er nu een canadese voice zegt dat het niet mogelijk is.
Het nummer wissen ga ik zodra ze wakker is, uitproberen. Wie weet!!
Skype is helaas nog niet aan de orde. In het huis waar ze wonen is geen vaste telefoon, laat staan dat er een computer is. Ik ben nu aan het uitzoeken welke andere manieren we goedkoop kunnen telefoneren. tips blijven welkom!
Nogmaals, bedankt! Guus

Wat ik bedoelde: met Skype-Out kun je voor een (ongeveer) lokaal tarief naar iedere vaste of mobiele telefoon ter wereld bellen. Zolang jij dus Skype hebt met beltegoed, kun je voor veel goedkoper haar op de GSM bellen!

aha, okay… zo leer ik een hoop! Volgens mij loop ik achter wat betreft dit soort kennis. : ) Ik ga het uitzoeken… dankjewel!!! Guus