Mobiel telefoneren in Canada

Hey,

Ik vertrek morgen, maar had nog snel een vraagje: hoe zit het met bellen in Canada. De kosten kunnen me even niets schelen, en ja, ik heb een tri-band mobieltje. Ik zit nog een maand bij Orange en heb inmiddels zo’n berg beltegoed binnen mijn abonnement opgebouwd dat dit wel goed zit. Maar hoe zit het dan met gebeld worden in Canada vanuit Canada? Ik heb dus gewoon een 06-nummer, maar moet er nog iets voor? En wat moet er ook al weer voor als mensen uit Nederland proberen te bellen? En als ik zelf bel vanuit Canada naar iets binnen Canada, moet ik dan nog iets bijzonders doen?

Alvast bedankt,

Daan

Hoi Daan,

Helaas voor jou, de minuten die jij belt hier in Canada zullen niet van je belminuten/tegoed afgaan. Dit zijn ‘kosten in het buitenland’. Ik raad je niet aan om met je Nederlandse nummer te bellen of gebeld te worden, het is erg duur. Jij betaald namelijk alle kosten vanaf de Nederlandse grens, zelfs voor het ontvangen van smsjes.
Wil jij toch naar NL bellen moet je er +31 voor zetten. Binnen Canada moet je net doen alsof je vanuit Nederland belt. 001 er voor zetten dus.
Blijf je langer in Canada? Dan raadt ik aan om een Canadees mobieltje aan te schaffen…

Groetjes