Te weinig tijd in het te mooie Kaapstad

(origineel bericht op be-more.nl)

Te weinig tijd in het te mooie Kaapstad

Het is zover, mijn laatste blog… Naja, ik schrijf waarschijnlijk als ik thuis ben nog een blog om het af te leren :wink:
Ga het denk ik stiekem wel missen, mijn eigen verhaaltjes schrijven en daarna de reacties lezen van mijn trouwe volgers!
Nogmaals, thanks!

Dan Kaapstad!
Dit was me het weekendje wel!
1 ding is zeker, Kaapstad is een geweldige stad!
Even een korte samenvatting van onze avonturen

Vrijdagmorgen hebben we Sanne & Lonneke om 6.00uur opgehaald bij de bus, een aantal van ons zijn 's ochtends niet op hun best dus snel terug naar het hostel en met z’n alle nog een klein dutje gedaan!
3 meiden wilden graag skydiven en dat hebben ze dan ook gedaan! Ik heb dit avontuurtje overgeslagen, vond het iets te duur! Best een goede smoes, al zeg ik het zelf! Nee, het was best aan de dure kant en aangezien ik een weekendje Scheveningen in zicht heb… Koen?!
Goed, op naar de Tafelberg…
We hebben de wandeltocht maar overgeslagen en zijn met de kabelbaan gegaan.
Wat een geweldig uitzicht en heel raar dat je het ene moment gewoon in de wolken staat!
Boven op de Tafelberg even een drankje gedaan en daarna terug naar het hostel. Even de tijd genomen om gezellig met het thuisfront te bellen, altijd fijn om paps, mams, opa en de oma’s te horen!
's Avonds naar Mama Africa, the place to be om een hapje te eten was ons verteld! Nou en dat was ook zo, een super goede Afrikaanse live band wist een goede show neer te zetten! Heerlijke eten, gezellige mensen en goede muziek. Top avondje dus! Voor Sanne was het helemaal de avond van haar leven, of toch niet! Omdat ze pas jarig is geweest hadden Lonneke en ik gevraagd of ze misschien een liedje voor haar wilde zingen! Nog geen 10 minuten later werd ze van haar stoel geplukt en is er voor haar gezongen. Achteraf kon ze wél lachen. . .

Zaterdag hadden we een druk schema!
Na een heel stuk rijden en ontwijken van wilde apen op de weg, waren we eindelijk bij Cape Point, Laura en Lonneke hebben het beklimmen van de berg via weet ik veel hoeveel trappen laten zitten, Sanne, Sigrid en ik zijn er wel voor gegaan! En het was de moeite waard hoor, wat een uitzicht! Ook Kaap de Goede Hoop was weer een heel mooi stukje Zuid-Afrika! Met z’n alle op de foto met het bekende Cape of Good Hope bordje en snel weer door… 5 meiden en geschiedenis werkt niet echt!
Op de terugweg kwamen we langs Simon’s Town, daar ligt Boulders Beach, een strand met pinguïns. Altijd leuk, dus dat slaan we niet over. We maken wat foto’s, genieten van het zonnetje, bestellen een Ice Coffee en genieten nog meer!
's Avonds bakken we zelf pannenkoeken en skype ik nog even met papa, mama en zowat de hele familie Koolen!

Vandaag ging om 7 uur de wekker om vervolgens om 9uur op de boot te zitten richting Robbeneiland, was erg interessant om te zien… Het leek alsof het weer zich erop aangepast had, donkere wolken, regen en wind…
's Middags scheen gelukkig het zonnetje weer! We gaan naar Green Marker Square om souvenirtjes te scoren, of dit gelukt is blijft nog even een verrassing!!!

Ik zou nog veel en veel meer kunnen schrijven over dit weekend, over deze reis, over het vrijwilligerswerk, over alles… maar dat ga ik jullie allemaal vertellen als ik thuis ben! Dus, tot snel!!

(origineel bericht op be-more.nl)