aangekomen in kaapstad

(origineel bericht op be-more.nl)

aangekomen in kaapstad

Hoi allemaal,

Gister is mijn reis begonnen naar kaapstad samen met Robin.
We hebben twee weken vrij van het project en gaan 16 dagen reizen in zuid afrika. We beginnen in kaapstad en gaan dan door met de baz bus terug naar Durban. Gistermiddag om 12.10 ging ons vliegtuig en we kwamen om 14.25 aan een tijdje op onze bagage gewacht en vanuit de airport zijn we gelijk door gegaan naar the waterfront, hier ging onze boot naar robbeneiland geen tijd gehad om naar ons hostel te gaan.

Robbeneiland was leuk en indrukkend om te zien waar nelson heeft gezeten, zelf had ik er meer van verwacht maar het was een mooie trip met een ruige zee. Die middag hebben we geprobeerd om onze hostel te bellen voor de code om binenn te komen ook de noodnummer gebeld maar kregen geen gehoor.

In de avond kwamen we om 20.30 aan niemand deed open ze namen niet op. Dus konden onze hostel niet binnen. We moesten dus een andere overnachting vinden maar dat was bijna niet mogelijk want het is hier vakantie en bijna oud en nieuw dus alles is vol, we hebben meer dan een uur rond gereden en vonden uiteindelijk een hotel die nog 1 kamer vrij had voor 100 euro per nacht voor 2 personen. Wij twee nachten geboekt voor het geval ons hostel onze kamer had vergeven. We baalde hier van want dat betekend 200 euro voor 2 nachten( alle hotels etc waren vol dus we moesten wel) we hadden dit geld liever ergens anders aan uitgegeven want zo wordt onze reis toch nog erg duur en we waren een beetje in paniek. uiteindelijk heerlijk geslapen en aten we die avond pas om 23.00( vanaf 12 uur in de middag niets meer gegeten.

Vanmorgen boos naar ons hostel gegaan en zijn we even duidelijk geweest wat we er van vonden. we hebben een klein beetje korting kunnen regelen en slapen nu gelukkig met nieuwjaar nog daar want we moeten wel want alles is vol. We hebben het centrum van kaapstad een beetje ondekt en zijn naar een afrikaanse markt in de morgen geweest. Vanmiddag wilde we de tafelberg beklimmen en abseilen maar we kwamen daar en er werd ons verteld dat het zicht minimaal was door de wolken en bewolking en het 15 graden boven was. Dus dat ging ook niet door nu zijn we lekker naar het waterfront geweest en zijn we ff aan het rusten. Het loopt allemaal wat anders maar hopen morgen op een betere dag. Dan gaan we naar capepoint, kaap de goede hoop en bouldersbeach( leven pinquens)

Ik hou jullie op de hoogte van me reis.

Dikke kus lotte

(origineel bericht op be-more.nl)