Achter het stuur, bestemming onbekend!

(origineel bericht op be-more.nl)

Achter het stuur, bestemming onbekend!

Het heeft even geduurd maar hier is ie dan, mijn nieuwe blog!
Wat maken wij veel mee met z’n 3e, veel te veel om te vertellen, dus ik ga het kort houden!

De planning van mijn vorige blog is niet helemaal hoe het gelopen is!

Maandag zijn we naar Wilderness gereden, hier zou Peter voor ons een hotel hebben geregeld… Het Wilderness Beach Hotel.
We besluiten hier eerst heen te gaan om te kijken of Peter het ook echt heeft geregeld… Hmm er staat niks genoteerd en we laten de vrouw van de receptie met Peter bellen. De vrouw lacht zich rot tijdens het telefoongesprek. Tja zij denkt natuurlijk, wat voor druktemaker heb ik nu weer aan de telefoon, wij weten ondertussen niet beter want, zo is Peter :wink:
Om 14.00u kunnen we onze kamer in, het is pas 10.30 dus we besluiten richting Oudtshoorn te rijden, we zijn naar de Cango Caves en Cheetah Wildlife Ranch geweest. Eigenlijk zouden we deze dag Peter & Daphne op hun terugreis van Kaapstad ontmoeten, maar omdat wij besloten hadden de planning van dinsdag gelijk maar helemaal te doen op maandag zijn we ze misgelopen, wel ligt er een briefje van P&D in het hotel met de laatste woorden: God Bless You!
Erg jammer ze niet meer gezien te hebben, maaaaar een van de goede redenen om een keer terug te gaan naar Zuid-Afrika!!
Als de deur van onze hotelkamer opengaat vallen onze monden open… 2 grote 2 persoonsbedden, een bad en uitzicht op zee! Nou, dat was wel even wat anders dan een hostel! 's Avonds maken we er een echte meidenavond van met chocola en gezichtsmaskertjes!

Dinsdag rond 10.30 weggereden bij het hotel met als eindbestemming ?? Rijden en we zien wel waar we uitkomen!
Naja, ik zie wel waar ik uit kom, want die 2 meiden hebben heerlijk liggen slapen in de auto. Ik besluit een stuk door te knallen en ondertussen is de stem van Marco Borsato de enige die ik in 2 uur heb gehoord.
Onze eindbestemming is Hermanus! Een heel leuk toeristisch plaatje dat bekend staat om het walvisspotten! We kiezen een hostel uit ons Coast to Coast boekje en gaan op zoek. Top hostel, we hebben een eigen kamer en eigen badkamer, we besluiten 2 nachten te blijven, we lopen nu toch een dag voor op onze planning.
Spullen uitpakken en het dorpje in, langs de kust zien we al snel walvissen en dolfijnen springen, WAUW! Op zoek naar een terrasje aan zee, die we natuuuuurlijk gevonden hadden! 's Avonds hebben we zelf gekookt en zijn we optijd naar bed gegaan want woensdag stond een walvis boottocht op het programma.
Woensdagochtend was het nog niet helemaal zeker of de boottocht wel door zou gaan omdat er best een stevig windje stond. We lopen langs wat souvernirwinkeltjes als onze telefoon gaat… De boottocht gaat door! Bij Laura slaan de zenuwen toe, bij mij… ook! Want, walvissen zijn groot en ons bootje is… klein!
Om 12uur gingen we de zee op, heel stoer gingen we voor op de boot zitten zonder te beseffen dat de golven toch best wel eens heel hoog konden zijn en dat we daar toch best wel nat van konden worden. We hebben er gelukkig om kunnen lachen en als we om ons heen dan ook nog eens van heel dichtbij walvissen zien is het helemaal genieten!
Onze ‘gids’ legt wat uit over walvissen, over het plaatsje Hermanus en geeft een tip: Als je je niet helemaal lekker voelt op zee, concentreer je dan op de bergtoppen en kijk vooral niet meer naar de zee en de golven!
Nou, ik zal eerlijk zijn, het eerst half uur heb ik walvissen gezien, het andere uur heb ik me zitten concentreren op bergtoppen! Wat was ik beroerd, ik doe dit nooit meer! Na de boottocht heb ik dus rustig aan gedaan, in het hostel gaan douche en even een dutje gedaan, 's avonds was alles weer prima en zijn we heerlijk uit eten geweest!

En dan nu… WE ZIJN IN KAAPSTAD!
Rond 10.30 vanmorgen weggereden bij het hostel en rond 13.00 zijn we aangekomen in Kaapstad. We hadden geen goed kaartje van Kaapstad dus het was even een doolhof hoe we er moesten komen, maar we zijn een topteam dus zonder kaartje is het ons gelukt! Ik moet zeggen, je leert hier wel auto rijden, ik durfde afgelopen jaar in Italie niet te rijden, nou dat is niet eens te vergelijken met het rijgedrag hier!
We slapen 4 nachten in dit hostel. We hebben een 6 persoons kamer, morgen sluiten Sanne & Lonneke zich bij ons aan! Gezelluuuuuug!!
We zijn na aankomst met z’n 3e de stad in gegaan, een lekker broodje gegeten en de eerste stappen in Kaapstad gezet. Wat een stad! Een stad zoals ik drukke steden ken, veel verkeer, veel sirenes, veel winkeltjes, veel mensen, veel verschillende talen die je om je heen hoort en nog veel en veel meer.
De Tafelberg is ook al gespot, die kunnen wij zelfs spotten vanuit ons hostel, dat is beter werk dan walvissen spotten!!!

De tijd vliegt voorbij, Laura en ik zeggen regelmatig tegen elkaar ‘geloof jij dit nou allemaal?’ Het is echt geweldig, we hebben een geweldige tijd en genieten enorm! Het einde is in zicht, maaaar laat eerst dit weekendje Kaapstad maar beginnen!

(origineel bericht op be-more.nl)