Hostels, rotsen en nog veel meer, wat een avontuur!

(origineel bericht op be-more.nl)

Hostels, rotsen en nog veel meer, wat een avontuur!

Onze reis van PE naar Cape Town is begonnen!
Door wat vertraging tijdens het ophalen van de auto zijn we vrijdagmiddag rond 16.00uur vertrokken. Eerst hebben we afscheid genomen van onze vrienden, gelukkig zien we Lonneke & Sanne vrijdag weer, we zullen dan met z’n 5e heel het weekend in Kaapstad zijn!
Na een afscheid met een klein zakdoekje zijn we vertrokken, 3 meiden in een bomvolle auto rijdend over de N2 Gardenroute.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar we voelde ons even heel stoer!
Het eerste stuk heb ik gereden, we rijden in een Chevrolet Spark. Prima auto!

Rond 18.00uur komen we aan in Storms River, hier zijn we op zoek gegaan naar een hostel. Ik had nog noooooit in een hostel geslapen en wist totaal niet wat ik moest verwachten, heb alles maar weer gewoon laten gebeuren.
Ik heb mn ogen uitgekeken!!! Vooral toen ons kamergenootje uit Canada niet in haar bed lag de volgende morgen. . . Later bleek ze ook niet in haar eigen bed geslapen te hebben… Naja verder was het erg gezellig!

Gisteren zijn we naar Tsitsikamma geweest, een geweldig natuurgebied aan zee!
Ik had thuis een foto gezien van de Suspention Bridge, daar moest en zou ik heen gaan… Nou gisteren was het zover! Na een stukkie lopen kwam de brug eindelijk in zicht!
Dat stukkie lopen was voor Laura eigenlijk wel genoeg geweest, maar Sigrid en ik wilde ook heel graag nog naar de watervallen… Deze kun je alleen bereiken door een stuk (3,5km) van de Ottertrail te lopen. 2 uur heen en 2 uur terug was ons verteld… Doen we het wel, doen we het niet… Bij het beginpunt van de tocht spreek ik wat mensen aan… ‘Het is goed te doen, je moet wel over een paar rotsen klimmen maar het is echt de moeite waard!’
We besluiten het te doen!! Achteraf…
Wat een wandeling, ik heb serieus nog nooit zo’n zware tocht gehad. (Pap en ik Nick, die bergen in Oostenrijk zijn er NIKS bij!)
Die ‘paar rotsen’ kom je alleen de eerste 20 minuten NIET tegen!
We hebben moeten doorzetten, elkaar moeten helpen met klimmen, we hebben gescholden maar ook wel gelachen, door moeten bijten en elkaar steeds weer een handje moeten helpen letterlijk en figuurlijk. Ik heb kapotte knieën en mijn handen zijn niet helemaal wat ze moeten zijn… MAAAAAAAAAAAR na dat alles was daar dan eindelijk de waterval, en hij was prachtig! Aan de ene kant de waterval en aan de andere kant zagen we walvissen in zee, even een momentje van ‘de moeite waard’, maar dat sloeg al snel om toen we aan de terugweg dachten want die was precies hetzelfde…
Rond 16.30 waren we weer bij de auto… Ik verklap niet hoe we eraan toe waren! (Lon & San, ons scheldpotje zit vol!)

Snel terug naar ons hostel om onze spullen op te halen en door te rijden naar Knysna. Daar slapen we vanavond voor onze 2de nacht. Prima hostel, voel me hier iets prettiger dan de vorige! 2 kamers met 4 bedden en 1 gezamenlijke badkamer. We slapen in stapelbedden, afgelopen nacht lag er een jongen uit Zwiterserland boven me, vanavond, geen idee? Best apart, in 1 kamer slapen met mensen die je totaal niet kent en nooit meer gaat zien, wel een super leuke ervaring!
Dan vandaag… Na een kort stapavondje weer op tijd wakker. Een heerlijke dag gehad, goed bij kunnen komen van de wandeling van gisteren!
Vanmorgen met een man die in het hostel werkt naar The Heads geweest, hij kon ons wat meer vertellen over de geschiedenis en het ontstaan ervan. Alweer een prachtig stukje Afrika! Bergen, rotsen, wilde zee waarin we een zeehond (seadog, zoals Laura 'm noemde) zagen zwemmen en een klein stukje strand waar ik dolgraag even had willen liggen!
Had willen liggen?? Heb gelegen!!
We zijn eerst boodschapjes gaan doen en toen heb ik even goed door laten schemeren dat ik dat stukje strand toch wel erg interessant vond. Hup, de auto in en op zoek naar dát stukje strand! Gevonden hoor! Heerlijk genoten van de zon, de zee en het uitzicht.

Net een hapje gegeten bij het Waterfront, een soort boulevard met allemaal restaurantjes en winkeltjes! Ook weer erg gezellig!
Dat reizen bevalt me wel!
Morgenvroeg vertrekken we weer en gaan we Knysna inruilen voor Wilderness. Hier heeft Peter (als het goed is) een hotel voor ons geregeld aan zee! Ook gaan we Peter & Daphne morgen onderweg ontmoeten, zij rijden vanuit Kaapstad terug naar PE en omdat we nog geen afscheid hebben genomen willen we onderweg een bakkie doen met z’n alle.

Dat waren de afgelopen 2 dagen kort samengevat!

Morgen staat dus Wilderness op de planning, dinsdag Oudtshoorn, woensdag George en een flink stukkie rijden, donderdag Hermanus en vrijdag t/m maandag Kaapstad en dan is 24 uur later Kaatsheuvel de laatste stop!
Dat mag nog heeeul lang duren, maar ssssstiekem ook weer niet :wink:

(origineel bericht op be-more.nl)