Te koop: Minibus Mitsubishi L300 (camper)

We’re selling our beloved campervan. It is a Mitsubishi L300 witch we converted from a schoolbus into a campervan.

We traveled three months with the van troughout Chile and Argentina and we loved it, the bus is very realible and has just got its ‘revision technica’ (a total check-up required by the government) and came trough with a smile.

The bus was used as a schoolbus with a capacity of 19 little passengers. Now the van has a large bed (1.90m x 1.50m) witch folds into a comfy cauch, a table witch is removable and can also be used outside, a closet with boxes to put your stuff in and a stove witch you can oparate from both the inside as the outside. The bus is fully camper equiped, we leave everything in it accept our clothes.

-Mitsubishi L300
-1.6 Bencinera economico (uses about one liter on eleven kilometers)
-año '93
-290.000 kilometros
-third owner

We sell the bus within two weaks from now (15-05-2010) in Santiago. We like to sell the bus for 2.200.000 Chilean pesos (about USD 4.100 or 3.300 Euro).

For photo’s, information and where to meet us please mail us at: [EMAIL=“baseest@hotmail.com”]baseest@hotmail.com (Where Dutch and speak English and a bit Spanish)

Beste Barbara,

Ik lees net je bericht. Wat tof dat jullie hebben rondgetrokken met een camper. Wij, mijn vriend en ik, willen dat aankomende november ook gaan doen. Hebben jullie tips/trucs voor het kopen van een camper daar en natuurlijk het reizen ermee in Zuid Amerika?
Zou top zijn!

Groetjes Marion

Hoi!

Op deze website staat beschreven hoe je een auto moet kopen in Chili. voor zover wij hebben kunnen achterhalen is Chili het enige land in Z-A waar je als toerist (legaal) een auto kunt kopen.

http://www.ehow.com/how_5327492_buy-car-chile-step-step.html

Het is ons gelukt de auto te kopen en te verkopen maar het is allemaal HEEL erg moeilijk geweest. De bureaucratie in Chili is groot en alles duurt lang. Een Chileen met een huisadres die jou kan helpen is echt heel handig. Op die manier kan jij al verder reizen zonder dat je op de papieren hoeft te wachten. Bij ons duurde dat een week of 6. Ik weet niet hoe goed je Spaans is, bij ons was het verre van perfect en het is gelukt maar pas op dat je geen barrel koopt voor de hoofdprijs.

Het verkopen van de auto kan bij een ‘compra y venta’ (een autohandelaar). Maar zij betalen natuurlijk zo min mogelijk…

Voor de koop moet je een RUT nummer aanvragen, dat is vrij snel geregeld alleen vervalt deze na 3 maanden! Voor de verkoop heb je dit nummer ook nodig dus vraag bij de aanvraag ervan hoe je de geldigheid kunt verlengen!!! (anders moet je terug naar de stad van aanvraag om dat de regelen). Je kan de auto meenemen over de grens, in ieder geval naar Argetinie, maar verkopen kan je alleen weer in Chili.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
(je kan trouwens ook busjes huren…bedenk hoeveel verlies je gaat maken en of dat het waard is). Ohw ja, benzine is vrij duur in Chili en Argentinie, zorg dat je een diesel koopt, die is ook weer makkelijker te verkopen. Net als een busje met een neutrale kleur (wit).

En dan nog iets, zorg voor veel warme kleding. Je bent vaak hoog en het kan IJS en IJS en IJS koud worden 's nachts!