Te jong!? Reizen door azie

Heei,
Ik ben aankomend mei klaar met de Havo en ik ben van plan om in november/december een half jaar door azie te gaan reizen en te beginnen in India. Nu vraag ik me alleen af of ik niet te jong ben, ik ben namelijk 17 jaar. Wat ik ook niet erg mee heb zitten is dat ik ook blond ben van mezelf. Hoe dan ook ga ik toch wel reizen, maar ik vraag mij af om tips te krijgen van andere backpackers en of leeftijd en haarkleur erg uitmaakt met reizen.

Groetjes,
Patty

kleurspoeling?

sorry ik weet het niet. ik ben 38, man en heb donker haar, dus ik zit niet in hetzelfde schuitje…

Hoi Patty,

Ik ben zelf ook een blonde jonge vrouw (al ben ik geen 17 meer). Maar feit is dat je overal wel aan wordt gekeken in Azië met je blonde koppie, of je nu 17 bent of niet. En zeker als je als vrouw alleen reist.
Je moet gewoon voorzichtig zijn met waar je bent en wanneer en met wie. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je 's avonds op tijd binnen bent als je alleen bent.
Reizen brengt altijd risico’s mee, maar je moet naar mijn inzien wel een beetje feeling hebben voor wat verstandig is om te doen en wat niet. En niet overal is het ‘gevaarlijk’ of zijn mensen niet te vertrouwen. Dus vertrouw op je gevoel met daarbij een portie voorzichtigheid.

Fijne reis alvast!
Groetjes
Willeke

hoi,

ik heb in 2007 5 maand in india gewoond voor mijn stage/onderzoek en was toen 22 jaar.
ik ben altijd blij geweest dat we met z’n 5’n waren. Niet zozeer om de veiligheid, maar India is zo’n bijzonder indrukwekkend land, dat ik het echt nodig had om daar veel over te praten. je ziet super veel mooie dingen, maar je ziet ook veel schokkende dingen.
ik ben wel een aantal keer alleen met de bus geweest. mensen praten gewoon graag met je, en vinden je interessant. dat je blond bent heeft echt niet meer invloed dan ik als donkerharige had. je bent net als alle westerse mensen een bezienswaardigheid.
ik heb india wel ervaren als een veilig land, maar ik zou nooit alleen gaan. wees wel voorzichtig als het donker wordt inderdaad.
we hebben wel veel vreemde dingen meegemaakt, zo ging de man die naast mijn vriendin zat in de bus zich bevredigen, waar ze dus gewoon naast zat. en ging er een man onder ons balkon het zelfde doen… zulke dingen kun je dus meemaken, maarja… geen reden om niet te gaan dacht ik. als je zelf sterk in je schoenen staat, moet je zeker gaan. pas alleen goed op jezelf
groetjes pascal

Hoi Patty,

Ik ben nog niet in India geweest, maar wel in Thailand en Indonesie en ik was in Indonesie blond en in Thailand donker, dus ik kan je het verschil vertellen :wink:
Maar dat was er eigenlijk niet, ik kreeg net zoveel aandacht in beide landen. Het gaat ze ook vooral om je lichte huid volgens mij…
Verder denk ik dat het er een beetje aan ligt hoe je in je schoenen staat. Als jij zelfverzekerd over komt is dat beter, dan dat je uitstraald dat je een bang vogeltje bent.
Over het algemeen is Azië voor vrouwen het veiligste continent om rond te reizen buiten Europa, dus wat dat betreft heb je een goede keus gemaakt :wink:
Thailand vond ik echt een ideaal land voor beginnende backpackers, dus als je daar kan beginnen, zou ik dat doen.
Veel succes met je reis, en succes met je examenuitslag morgen :wink:

groetjes,
Adinda

He patty,

ik ben zelf een jongen en toen ik vorig jaar november naar India ging was ik 18. Ik was eigenlijk de enige 18jarige die ik ontmoet heb, de meeste backpackers zijn mid20 in India. Wel kwam ik een blond meisje tegen ook uit Nederland die 20 was en alleen door India reisde, het kan dus zeker weten het is alleen de vraag of jij het aan kan.
Als je gaat begin dan in een goed toeristische plek die niet al te groot is (Udaipur en Pushkar in Rajasthan heb ik als heel erg relaxed en rustig ervaren). Dan kan je langzamerhand een beetje wennen aan het India. Ook handig is als je aankomt in bijvoorbeeld Delhi dat je je hotel al geboekt hebt en dat ze je komen afhalen van het vliegveld, bij aankomst wil je al die Indiase hectiek niet aan je hoofd hebben.
Ik hoop dat je wat aan deze ervaring/aanbeveling/informatie hebt:)!

groet Mart.

PS: neem de TIJD, sowieso op reis maar al helemaal in India, probeer niet alles te zien want dat gaat je niet lukken. Reizen is heel vermoeiend, en India was in mijn ogen op zichzelf al vermoeiend (al die indrukken, herrie, mensen, etc.).

hee Patty
ik ben zelf ook bijna 17 en blond :P, maar ik ben ook van plan om naar india te gaan
ben dan wel een jonge, van 1 meter 90 maar goed :stuck_out_tongue:
de eerste maand ga ik met mijn moeder opstap omdat ik dat altijd al gedaan heb en samen met mijn moeder ook heel veel gereist heb.
ik raad je aan om niet altijd aleen te reizen, je vind natuurlijk altijd wel iemand met wie je mee gaat, of mee op trekt.
ik was bijvoorbeeld deze vakanzie in luik (belgie) met een vriend (Harvey 15) we waren met zijn 2e met nog maar 3 euro, en we kwamen 2 zwitserse jongens tegen en daar zijn we toen mee op getrokken en in het park gaan slapen in onze tent. goede jongens maar je moet wel oppassen dat je niet de verkeerde tegen komt.
maar ik ben in mei juni en juli in india dus kunnen we mischien combineren of rondtrekken
mijn email adress is ---- zie je prive berichten
zie maar wat je er mee doet