Ik ben van plan om van juli t/m aug rond te gaan reizen in india.
Ik zou eigenlijk mee gaan helpen bij een vrijwilligersproject aldaar, maar door het dichtdraaien van de subsidie-kraan door onze grote vrieden in den haag zijn de kosten voor mij te hoog.
Ik heb echter wel al een ticket geboekt. nu ben ik van plan om in mijn ééntje te gaan reizen. Dit is mij echter door een aantal mensen afgeraden. Het zou heel moeilijk zijn andere reizigers te ontmoeten. Ik ben iemand die goed alleen kan zijn maar vind het ook belangrijk en leuk om mijn ervaringen met andere te delen. Zijn er gebieden in India waar veel backpackers komen? Dit is voor mij de eerste keer dat ik ga rondreizen, dus ik weet niet goed wat ik kan verwachten en ben een beetje bang dat reizen in m’n eentje op een fiasco uit gaat lopen. Tips?
Ik vlieg van Amsterdam naar Delhi. Ik heb nu nog geen concrete plannen omtrent wat ik wil gaan zien/doen. Wel dat ik naar GOA en dat Hippie oord wil zien. iemand tips?
Laat je niet bang maken door wat anderen (die er nog nooit zijn geweest) erover te vertellen hebben!
Eens aangekomen in Delhi is het ff oppassen geblazen, zoals in alle grootsteden. Wellicht trek je eerst door Rajastan, en de massa’s bezienswaardigheden aldaar trekken ook massa’s toeristen aan … en niet in de laatste plaats backpackers.
Als je specifiek (halve) hippies wil ontmoeten: Pushkar is the place to be.
Degenen die vanaf daar westwaarts trekken, passeren allemaal Jodhpur - Jaisalmer - Udaipur - en eventueel zo verder naar Goa.
In Ajmer en Jaipur is het misschien een beetje moeilijker een reispartner te vinden omdat in je deze “driehoek” alle kanten uit kan. Idem in Agra, alhoewel je daar wel iemand kan vinden om naar Varanasi te gaan.
Veel reizigers komende van Nepal, passeren al deze plekjes van oost naar west. Overal vind je dus backpackers bij de vleet. Veel Israëli’s trouwens, die echter vaak in groepjes reizen van “legermakkers” (alhoewel ik een week met een Israëli’s meisje heb opgetrokken).
De mensen die mij af hebben geraden om naar india te gaan in m’n eentje zijn wel al in India geweest. Vandaar mijn bezorgdheid. Volgens hen zijn er wel veel backpackers, maar hebben deze “oogkleppen” op, en reizen ze vaak met z’n 2’en. Ik ben wel van plan om nog te gaan. ik heb immers al een ticket geboekt.
bedankt voor je info!!Heb je zelf in je eentje door india gereisd?
Ik ga in oktober en de eerste week van november door India reizen…ook alleen. Ik heb altijd gezegd: ik ga nooit alleen naar India. Maar zeg nooit nooit. Ik heb al aardig wat reiservaring. Als je nog nooit buiten Europa hebt gereist dan lijkt India me wel heftig. Volgens mij vind je India of helemaal geweldig of je vind het een ramp. Waarschijnlijk vonden de mensen die het je afraden het een ramp.
Ik raad je aan om heel veel over het land te lezen en al een route uit te stippelen, zo maak je het jezelf eigen en voelt het helemaal goed als je in het vliegtuig stapt. De mensen zijn (wat ik hoor) heel erg gastvrij en vriendelijk. Het is denk ik niet een gevaarlijk land, maar wel een land met een hele andere cultuur wat een shock kan zijn.
Ik ben benieuwd naar je reisverhalen als je terug komt. Hou je me op de hoogte?
India is niet gevaarlijk ook niet voor vrouwen alleen.
Maar wordt niet samen dronken met Indiase mannen, volgens kranten artikelen loop dat niet altijd goed af.
Als je in Delhi aankomt meestal morgens heel vroeg 2 of 3 uur neem dan samen met iemand een prepaid taxi voor 350. Rs. Naar New Delhi naar de wijk Pahar Ganj tegen over. New Delhi railway station.
Daar zijn heel veel guest houses die 24uur per dag open zijn voor 200 tot 500Rs. Per dag.
Het beste advies wat ik heel lang geleden ooit gehad heb was:
Als een vreemde je op straat in India vriendelijk toespreekt en je wilt helpen met van alles en nog wat.
Ga daar niet op in, in Nederland komt ook nooit een vreemde met uitgestoken hand op je af
In India ook niet met goede bedoelingen.
De backpackers in Pahar Ganj kunnen je van alles vertellen over India.
En natuurlijk de LP gids van India die je echt nodig hebt.
Lees vooral Facts for the Visitor en dangers & annoyances, theft.
Juli en augustus is het de regentijd en ook de tijd waarin de meeste mensen India niet leuk vinden.
Maar het is ook de beste en enige tijd om over land via Himachal Pradesch naar Leh in de provincie Ladak te gaan.
Beide provincies worden bewoond door veel Tibetanen die erg aardig en eerlijk zijn.
Ik vind Goa in de regentijd niet zo’n probleem, na regen komt daar ook weer zonneschijn.
Er zijn dan maar heel weinig toeristen in Goa, wat ook inhoudt dat de kamers erg goedkoop zijn.
Ik heb idd in m’n eentje gereisd in India. Het was echter niet m’n bedoeling kritiek te geven op de mensen die je goed bedoelde raad gaven. Van hun oogpunt uit, hebben ze misschien gelijk. Wat betreft die backpackers die reizen met “oogkleppen”, dat kan je ook bezien als “geen angst voor het onbekende”, “zin voor avontuur”. 't Is maar hoe je het bekijkt.
Ik kan me wel helemaal vinden in het vorige bericht van Gertkatoen.
Ik nam om 3h 's nachts in m’n eentje een taxi buiten de luchthaven, en dat was één van mijn domste daden in m’n reisgeschiedenis (er bestaan idd domme backpackers, want ik had al gelezen in de LP dat het werd afgeraden :embarrese ). Uiteindelijk was alles wel goed afgelopen, maar toch hachelijk uurtjes meegemaakt.
Ook het verhaal van “vriendelijke” Indiërs die een gezellig babbeltje met je beginnen (ze bezorgen de échte vriendelijke mensen een slechte naam) … meestal zijn het oplichters. Wat niet wil zeggen dat je overdreven achterdochtig moet zijn, gewoon op je hoede.
Als India je eerste backpack-ervaring gaat zijn, kan het wel heftig worden .
Nogmaals: laat je niet bang maken :laugh:
Vorig jaar was ik de hele maand augustus in India (het zuiden, van Chennai naar Mumbai, schijnen de mensen aardiger te zijn??), en dat was prima alleen te doen. Indiase mensen zijn vrij nieuwsgierig. Als je in de trein zit kan het kort of lang duren, maar iemand gaat met je praten. En als die ene met je praat, dan komt de rest meteen meeluisteren! Soms een beetje vermoeiend, ook na een aantal dezelfde gesprekken wat oppervlakkig, tenzij je ze beter leert kennen. Op straat kreeg ik superveel commentaar, een blanke met kale kop (met name op de fiets) was blijkbaar interessant.
Inderdaad, ben er bijzonder weinig toeristen tegen gekomen. En degene die ik tegenkwam waren druk met zichzelf bezig… Behalve in Mamallapuram, errug gezellig daar. Aan aandacht kom je niets tekort in India!
Gewoon gaan.
80% ofzo is Hindu, doet (letterlijk) geen vlieg kwaad. Op de meeste wazige tijden ben ik door onverlichte straatjes gelopen in achterbuurten. Moet je natuurlijk niet in de grote steden doen, maar heb me daar echt nooit onveilig gevoeld. Gewoon oppassen met je spullen, net zoals je ook in NL moet doen.