In Mijn Uppie Naar Azie?

Hallo,
Ik wil in mijn eentje gaan reizen in australie of ZO-Azie. Ik vroeg me af of mensen hier dit hebben gedaan en mij wat advies kunnen geven. In australie kom je altijd wel mensen tegen, hoe zit dat met landen als vietnam? En is het wel aan te raden om als 19jarig meisje alleen te gaan?
x Marijn

No problem!
Ik ben wel geen meisje van 19 maar een jongetje van 41 maar ik heb me in twee maand in Laos-Vietnam en Cambodia nooit onveilig gevoeld.
't amusement!

Hoi Marijn,

Ik heb vorig jaar (ik was toen 19) in m’n eentje door Thailand en Laos gereids en heb me geen moment onveilig gevoeld! In Amsterdam voel ik me 100X onveiliger dan ik me op in de hele reis heb gevoeld! De mensen zijn overaardig en helpen je waar nodig. Ook ontmoet je heel erg veel andere backpackers, dat gaat helemaal vanzelf… Ik ben werkelijk geen dag alleen geweest, heb altijd andere reizigers om me heen gehad, terwijl ik hier in Nederland echt geen held was op het gebied van contact maken (inmiddels door m’n reis wel!) Over het algemeen is het zo dat de landen in ZO-Azie niet veel van elkaar verschillen wat betreft veiligheid en het ontmoeten van andere backpackers. Azie is een prima start om te backpacken als je jong bent en in je eentje reist!
Groetjes,
Aniek

Tijdens de reizen die ik in m’n eentje door Azië heb gemaakt, heb ik me ook geen enkel moment onveilig gevoeld.
Dat gevoel maak je trouwens zelf. Als je bang hebt in 't donker, reis je overdag. Zo simpel.
Ondanks al de lovende woorden over veiligheid in Azië, toch ff dit:
Kleed je niet te duur, geen horloge’s of sieraden, merkkleding of camera’s open en bloot. En als je ergens iets moet betalen, laat dan niet de inhoud van je geldbeugel zien, maar verspreid steeds enkele bedragen in de zakken van je trekkersbroek. Haal dus niet méér geld tevoorschijn dan je denkt nodig te hebben.
Hoe vriendelijk ook, neem geen snoepjes aan in trein of bus … er kan een slaapmiddel inzitten.
Een gewaarschuwd mens is er twee waard. Lees dus wat over de veiligheid in bvb de Lonely Planet als je echt zeker wil zijn. Maar laat je niet afschrikken door de verhalen die je daar leest.
Alhoewel je (zoals Aniek reeds zei) veel individuele reizigers zal tegenkomen, wil dit nog niet zeggen dat het associale gevallen zijn. Meestal stellen ze een reispartner wel op prijs, al is het maar om de kosten te drukken.

Ik vertrek deze maand voor het eerst sinds jaren op reis met vrienden, gaat weer ff wennen worden … want … vrijheid, blijheid :wink:

het verdelen van geld is sowieso goed om te doen, ongeacht je leeftijd en geslacht! maareh, ik heb ook in mijn eentje door Azie gereisd, geen enkel probleem. eind dit jaar mag ik weer, voor 9 maanden dit keer

hoi
ik ben net terug van een tocht door azie van 10 maanden. ik kan je vertellen dat reizen daar geen enkel probleem is, maar ik ben wel een jongen van 33. maar ik heb geen rare verhalen gehoord van medereisjenootjes. en ik kan het me ook moeilijk voorstellen want de mensen in azie zijn zo aardig.

als je nog wat vragen hebt over bepaalde landen dan kan je altijd bij me terecht. ik ben in indonesie, maleisie, thailand, laos, vietnam, cambodia en myanmar geweest. dus vraag maar raak zou ik zeggen

ik ben helemaal blij! na het lezen van al deze bemoedigende berichtjes…
want ik ben een meisje van 18 en ik wil ook graag alleen reizen door azie.
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel geld ik nodig heb, ik wil graag low budget reizen dus de spa’s, waterskieen enz laat ik achter wegen :stuck_out_tongue:
Het liefst wil ik ook een paar maanden vrijwilligers werk doen…
Heeft iemand nog tips?
groetjes sophie

Met alleen reizen bedoel ik natuurlijk, alleen vertrekken en daar leuke reisgenootjes vinden want dat ik wel heel belangrijk voor mij!
Heeft er ook iemand geen leuke ervaringen gehad trouwens?

hoi!
jeetje wat fijn om dit allemaal te horen. Ik vertrek 24 juni alleen naar vietnam en krijg helemaal vertrouwen en zin in de reis.

Tuurlijk pluis ik de lonely planet helemaal uit, maar wat zijn nou volgens jullie de mooiste plekken waar je bent geweest in vietnam?

Hoi Sophie,

Hier wat tips voor hoeveel geld je ongeveer nodig hebt en over het ontmoeten van andere mensen:

Ik heb ook erg low-budget gereisd (dus geen excursies, spa’s, duiken e.d.) door Thailand en Laos. Ik probeerde zo goedkoop mogelijk te verblijven in guesthouses, dus voor ongeveer 100-200 Baht. Voor Thailand was ik gemiddeld gezien, ongeveer 400 á 500 euro per maand kwijt. Het zuiden is wel duurder dan het noorden in Thailand. In Laos was ik ook 400 euro kwijt. Ik heb regelmatig ook kamers gedeeld met andere backpackers, dus misschien ben ik daarom ook niet zoveel kwijt geweest :stuck_out_tongue: . De beste manier om andere backpackers te ontmoeten is om (waar mogelijk) in slaapzalen te overnachten. En bussen/boten/treinen zijn ook uitgelezen plekken om mensen te ontmoeten. Gewoon doen alsof je helemaal niet weet waar je heen moet en op een andere backpackers afstappen om te vragen of hij/zij weet wat te doen (en vragen mee te reizen!)…
Groetjes,
Aniek