Vrouwen op wereldreis

Hi, ik ben op zoek naar ervaringen van vrouwen die alleen op werelreis zijn gewesst of gaan? Hoe is het om alleen als vrouw te reizen bijvoorbeeld in Azie?

Ik heb in aardig wat landen in Azie in mijn eentje gereisd.

Hoe is het om als vrouw alleen te reizen? Ik heb er geen problemen mee!

Er zijn veel mensen die door Azie reizen, en je komt op veel plaatsen medereizigers tegen waarmee je eens samen een halpje kan eten, wellicht een stukje mee op kan trekken, en soms een kamer mee kan delen. Eenzaam hoef je je niet te voelen, al moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je niet ALTIJD iemand zult vinden om mee samen te zijn. Maar dat is soms ook wel weer lekker :slight_smile:

Je hoeft met niets en niemand rekening te houden.

Qua veiligheid: de meeste Aziatische landen zijn absoluut veilig, in sommige opzichten veiliger dan in NL. Tuurlijk moet je in het donker niet door afgelegen straatjes hobbelen, maar dat doe je thuis ook niet. Uiteraard moet je op je spullen letten, maar in NL loop je ook niet met duizenden euro’s cash over straat. Bovendien: dingen kwijtraken is naar, maar voor de meeste dingen ben je gewoon verzekerd.

Soms kijken mensen je wel na, maar dat went. Ik heb niet het idee dat ik heel veel meer nagestaard wordt wanneer ik alleen ben, dan wanneer ik samen reis met iemand. Wanneer je samenreist heb je echter wel meer afleiding… Ach, en met het dragen van gepaste kleding (niet te bloot) ondervang je ook al veel.

Zie www.outofasia.nl voor mijn reis van een jaar door Azie - grotendeels in mijn uppie.

2 likes

Een wereldreis heb ik met zijn tweeën gedaan, maar daarna ook veel reizen alleen. Die vind je op mijn website. Bijvoorbeeld ook mijn laatste blog over Laos. Maar ook van andere reizen in Afrika bijvoorbeeld.

Wat Jenny zegt over de veiligheid in Azië voor vrouwen, klopt wel. Inderdaad voelde ik me vaak veiliger in Laos dan in Nederland. Gebruik je intuïtie. Op mijn website onder Travel vind je ook nog wat veiligheidstips.

Azie is heel veilig maar voor ieder dorp/ stad of land geld:

• je antennes uit
  • je spullen bewaken
  • en niet je drankje op de bar laten staan.

wat ik zelf niet doe is dronken worden, klinkt heel gek, maar dan heb je de controle kver jezelf niet, en ben je een prooi. ( zeker in de steden, ook in ned trouwens)

verder , genieten van je knal vakantie!!!

Gfoetjuss

In Azie heb ik me nooit echt onveilig gevoeld. Wanneer ik toch een onbehagelijk gevoel kreeg bij iemand of een buurt/straat ging ik onmiddelijk weg. Verder zijn er zoveel reizigers dat je je nooit echt alleen voelt. Zeker in Azie is dit het geval.
In zuid amerika had ik moeilijker contact met andere reizigers. Niet omdat ik er niet voor open stond, maar omdat daar veel mensen met 2en of meer reisden die vrij ‘gesloten’ waren (of ik heb net pecht gehad).
Ook ik ga bijna nooit stappen/naar een bar zodat ik niet alleen in de avond/nacht naar het hostel hoef te gaan.
Ook de tip over gepast kleden werkt echt wel. In een kort rokje de taj mahal bezoeken wordt zeer zeker niet gewaardeerd, lange rokken weer wel.:smile:

Op mijn website staan mijn reisverhalen. www.elizabeth-ontheroad.nl