Ik ben Stanzi, 16 jaar oud en zit in het examenjaar van de havo. Na dat ik mijn diploma gehaald heb wil ik zielsgraag een grote reis maken
(voor een lange tijd)
Het enige waar ik nog niet over uit ben is WAAR ik heen ga en of ik met iemand ga (een reisgenoot dus)
Ik twijfel tussen deze landen: Brazilië, Argentinië, Australië of Indonesië.
Zou iemand mij dingen aan -of af- kunnen raden of tips kunnen geven?
Als je besluit alleen te gaan, is Azië een goede keuze. Veel backpackers gaan de eerste keer alleen vaak naar Azië toe. Australië staat bekend om het backpacken en werken dus dat kan ook handig zijn als je lang wel wilt.
Brazilië zou ik niet doen in je eentje aangezien (in grote steden) veel criminaliteit is. En Argentinië, geen flauw idee
Ja Azië stond ook hoog aan mijn lijstje!
Ik wil gaan als ik 17 ben (mijn ouders zijn het er totaal niet mee eens haha, maarja, het is mijn droom!)
Heel erg bedankt voor je advies!
Heb jij zelf ook een reis gemaakt?
Je bent inderdaad nog wel jong, daarom zou ik voor Azië gaan. Ik Heb wel aardig wat landen gezien en ook een tijd in Zuid Amerika gewoond =)
Afgelopen zomer nog naar Italië geweest alleen.
Ja haha ik ben inderdaad jong:) meer mensen zeggen dat als ik vertel over mijn plannen:)
Waauw zuid Amerika! Wat gaaf!
Misschien wilde ik ook nog naar noord Amerika gaan, maar ik wil toch liever iets wat totaal niet westers is.
Ik kan echt niet wachten tot ik eindelijk op het vliegtuig stap.
Groetjes
Heb je al plannen gemaakt of ben je nog aan het nadenken of je wil gaan?
Ik ben afgelopen zomer een paar weken alleen weggeweest, maar alleen reizen viel mij tegen. Ik miste het echt om iemand te hebben met wie je ervaringen kan delen. Zelf twijfel ik of ik volgend jaar (samen met iemand) wil gaan reizen naar Azië of Zuid-Amerika. Ik ben wel benieuwd wat jouw plannen nu zijn.
Nog een tip: het is ook heel gaaf om een poos vrijwilligerswerk te doen!