Hallo JanWillem,
De omgeving , die je bedoelt, is het packpackers gedeelte, je vind daar vind je vele hotels voor zeg vanaf 25/30 usd per kamer per nacht.
Met wel of geen ontbijt erbij.
Ik ken mensen die in Hai Son hotel hebben overnacht en zij vonden dit een goede kwaliteit/prijs verhouding hebben.
Denk dat Hoa hai long, je ook wel aanspreekt, is wel wat duurder, maar met 55 usd ( = 40 euro ) toch op budget?
http://hoanghailonghotel.com/home.html#.UhtsGxupV09
Voor Dong Koi omgeving
Dit is wel een een mooi hotel en ook onder de 60 euro.
Vertier.
Je kan zelf wel bedenken dat het qua vertier wel wat scheelt of je tussen backpackers verblijft of in Dong Koi.
Maar de afstand is niet echt groot; denk 15 minuten lopen.
Dus verblijf je in Dong Koi, zou je naar de Ben Tanh market avond market kunnen gaan en dan bijv. eten bij BBQ garden of op straat en dan een biertje nuttigen in de Dong Koi bars eo…
Je heb overigens een cafe naast je hotel dan ( mits je Bong Sen zou boeken ) “beergarden”.
Kan je ook terecht voor een een vette hap tot de dure Japanse biefstuk.
vele bars en restaurants in de nabije omgeving ( binnen 5 minuten wandelen ).
Andere wandel route.
Is wel wat verder lopen, maar makkelijk te vinden.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=162263
De Chinese ambassade is echt heel mooi.
Vraag 3
Ik weet dat "ja " makkelijk was.
Maar je vind de steiger wanneer je of op Dong Koi of Nugyen Hue street naar de rivier loopt.
Dan moet je , volgens mij, de moeilijkste en gevaarlijkste straat van Saigon oversteken.
loop gewoon met vietnamezen mee, en het is tot nu toe nog steeds goed gekomen.
Daar vind je een kiosk waar je dit kan boeken.
Ook loopt er wel iemand rond die dit aanprijst; ziet eruit als een zwerver.
Vertrouw je hem niet dan gewoon naar de kiosk.
Bierbrouwerij.
Deze is in district 11, maar die kan je niet bezoeken.
Maar aangezien ik het niet raadzaam vind om Bia Hoi te drinken kan je het daar wel.
Ga naar deze straat, dan ben je in de buurt en dan is het makkelijk te vinden via google.
2 Le Dai Hanh, Dist 11
Plaatsen.
China town spreekt voor zich, daar vind je ook een pagado waar je aan de overkant een vijver vind met schildpadden.
Je kan makkelijk een halve dag rondzwerven in China town.
Ik geen ervaring met bus in Saigon, taxi is zo makkelijk en goedkoop, wel op letten dat je Mai linh pakt.
Misschien dat andere mensen je daar bij kunnen adviseren.
gr.
Ton.
Was even aan het zoeken naar een heel mooie reportage in 10 delen op “you tube” , maar kon hem zo snel niet vonden.
Ga er naar op zoek, en dan kom ik terug op historische plaatsen, en dan kan je kiezen en zie je ook wat er allemaal veranderd is tov nu.