Ik moet vandaag vanuit district 1 naar t vliegveld, maar welke taxis zijn betrouwbaar? Ook hier weer veel copycat. Nl
iemand??
Ik moet vandaag vanuit district 1 naar t vliegveld, maar welke taxis zijn betrouwbaar? Ook hier weer veel copycat. Nl
iemand??
Hallo Sara,
Beste kun je Mai linh nemen, deze rijden op een meter die echt geijkt is.
Kun je die niet krijgen dan is Vina tax een andere optie.
gr
Ton.
Thanks, en thanks voor de info over mekong ecjt superrrr
Vandaag belazerd door een taxichauffeur bij aankomst Ho Chi Minh City dus blijf alert. Op de meter rijden is blijkbaar geen garantie, even een harde leerschool…
Wij zoeken altijd uit wat het ongeveer kost per km. Dan heb je een beetje indicatie. In vietnam was dat ongeveer 50.000dong. Bij instappen op de km teller kijken. ik ga altijd achterin zitten en tel het geld af tijdens het rijden. Bij het uitstappen zorgen dat je je spullen eruit hebt, niks vragen, geld plus een kleine fooi bij taxichauffeur in zijn handen duwen en weglopen. Heb het meegemaakt dat ze beginnen te roepen maar gewoon weglopen. Of je telefoon pakken en net doen of je gaat bellen, druipen dan snel af.
wij betaalden 8$ voor een rit in de spits naar het vliegveld vanuit district 1, dat was wel veel maar kregen het nergens goedkoper.
Hallo,
Wanneer je een taxi wilt of moet pakken in Saigon, probeer dan bij voorkeur Mai Linh taxi of Vinasun.
Deze rijden op een geijkte meter. Deze zijn volstrekt betrouwbaar.
Wanneer je een taxi nodig hebt bij het vliegveld in Saigon kun je in de aankomsthal naar de Mai Linh counter gaan en daar een voucher kopen. Je betaald deze daar en een werknemer van deze taxicentrale roept via de telefoon een taxi. Je hoeft de chauffeur dus niet te betalen.
Deze kost voor district 1, 8 a 9 dollar afhankelijk van de ligging van je hotel en het aantal zitplaatsen in de taxi.
Dit is een zeer gangbare prijs en zeker niet te duur.
Zelf maak ik in Saigon ook veelvuldig gebruik van Happy Taxi en vind deze ook betrouwbaar.
De rit met deze taxi van Oprea house naar de paardenrenbaan ( district 11 ) kost maar VND175000. Is een rit van ruim 40 minuten.
Vervoer wordt ook in Viet Nam steeds duurder door stijgende olieprijzen.
1 liter benzine kost daar 0.75 euro per liter.
Maar eigenlijk kijk even naar de naam ( Mai Linh, Vinasum enz. ) kijk hoe de taxi en chauffeur eruit zien en maak dan je keuze voor een taxi.
Of laat het cafe/restaurant of hotel een taxi voor je bestellen.
Overal ter wereld kun je een slechte taxi tegenkomen.
gr
Ton.
klopt, vinasun nooit een probleem mee gehad. 50.000 pr kilometer lijkt mij wel erg veel trouwens maar 8 $ naar vliegveld is inderdaad standaard
Hallo Srobreok,
Ben het helemaal met je eens; VND 50000 is natuurlijk veel teveel per kilometer.
Waarschijnlijk heeft Hanske zicht vergist.
Waarschijnlijk werd bedoeld VND 15000
Want wanneer je de VND 50000 gaat berekenen naar het vliegveld vanaf distict 1 ( = 7 km )
7 x VND 50000 = VND 350000 = $18 = €11.50.
En dan $8 betalen zou dan een goede deal moeten zijn.
gr
Ton.