Ik ben benieuwd hoe het werkt als je bij de luchthaven van Saigon een taxi wil nemen. Zijn er b.v. ook taximeters zoals bijvoorbeeld in Bangkok. Wie kan mij hierover iets meer vertellen?
Hallo Cor & Wilma,
Dat is heel makkelijk.
Wanneer je je koffer van de band hebt gehaald ga je naar de balie om een taxie voucher te kopen.
Deze balie valt op en zie je zo staan. Kan je hem niet vinden is er natuurlijk altijd nog een informatie balie om te vragen waar ie is.
Is best overzichtelijk en niet groot dus moet geen probleem zijn; ook alleen maar aankomende passagiers mogen zicht in deze ruimte bevinden, dus niet druk.
Je koopt dus een voucher en wordt begeleid naar een taxie en hij brengt je naar je bestemming; alles is betaald en dus kan je niet worden afgezet.
Kosten naar district 1 zitten rond de 5 dollar.
gr.
Ton.
Bedankt ton, ik heb al een aantal andere goede tips van je gekregen. Volgens mij zit je trouwens e hele dag op dit forum om mensen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Klasse.:zon02::dag::wereld:
Hallo Cor & Wilma,
Bedankt voor je compliment.
Ik zit niet gehele dag op het forum hoor , moet ook gewoon werken ( helaas, lotto en staatloterijloten heb ik dus ook ) en slapen.
Ik heb wel het voordeel dat ik elke dag rond 15:30 thuis ben ( in de herfst en winter ) en als ik dan de computer aanzet wel meteen even kijk of er nieuwe vragen zijn die ik misschien kan beantwoorden.
Laat wel het forum in een tabblad staan en kijk er geregeld na.
Kom ik misschien op 3 uur per dag; in de weekenden wat meer.
Valt volgens mij toch wel mee, hoop ik?
gr
Ton.
Ik moet volgende week ook vanaf de luchthaven naar The Old Quarter.
Is dat ook ongeveer 5 euro? Is het voor twee personen gewoon twee keer zoveel?
Hallo Axel,
Voor Hanoi werkt dit hetzelfde, alleen de prijs is wat hoger.
Dit komt omdat de afstand van de luchthaven naar het centrum groter is.
Prijs zit tussen de 10 en 15 dollar, afhankelijk wat soort taxi je neemt.
Dit is voor een taxi en niet afhankelijk van het aantal personen.
Ben je met meer dan 4 is het misschien verstandig op en 7 seater te nemen ivm met je bagage.
gr.
Ton.
Ik sluit me aan bij Ton. Ben in Saigon ook naar de ‘taxibalie’ gegaan. Ik vond em meteen in het oog springen. Wel fijn, want buiten stonden er heeel veeel mannetjes om je mee te nemen voor een taxirit.
Ton, ik ben blij met je hobby! Als jij het aantal uren mee vindt vallen, dan vind ik dat ook Zonder gekheid: het is ook een leuke hobby! Zelf ben ik ook wat uren online per week, maar kan niet altijd uitgebreid antwoord geven, omdat ik ook moet modereren. Dus ga zeker zo door!
Groetjes, Anne
Ook voor ons erg fijn te weten, wij zullen er ook gebruik van gaan maken/
Bedankt voor al die goede adviezen! :chin:
Alvast bedankt voor de tip voor in hcmc. Ik vroeg me alleen af of dit er ook is op danang airport. Alvast bedankt:chin:
Ik ben vorige week nog op de luchthaven van Danang geweest. Ben daar geen kantoortje tegen gekomen waar ook tickets werden verkocht voor een taxirit naar je hotel Ik krijg de indruk dat daar alles veel meer is geregeld. Je komt daar heel veel taxi s tegen van de firma Mailinh group. Als je die neemt zit je vrijwel zeker altijd safe is onze ervaring. Een andere tip is om een verzoek te richten aan je hotel waa je eventueel verblijft met het verzoek om je te komen ophalen.Wij zijn overigens vanuit Danang naar Hoian gereden. Denk hierbij aan een prijs tussen de 14 en 18 us dollar voor een enkeltje.
groet corenwilna>>>:zon02::wereld:
Bedankt cor en wilna!:chin:
Ik zal even kijken of het hotel het aanbiedt en anders nemen we gewoon een taxi!
Ook wij zijn net terug van een geweldige rondreis door Vietnam. Hadden vooraf bij de diverse hotel(s) een taxi vanaf de luchthaven(s) geregeld, en is ons erg goed bevallen. Alles verliep perfect en ook nog eens snel hierdoor. Landen, koffers oppakken en de chauffeur met naambordje staat al op je te wachten. Echt een aanrader!
Helemaal met Travel eens, doe dit zo al jaren.
Kost je maar enkele euro’s meer.
Wil toch een taxi volg dan de raad van Cor en Wilna en ga voor Mai Linh taxi.
Let wel even op dat de laatste drie cijfers van het telefoon nummer ( op de taxi ) repeterend zijn aan de voorafgaande 3 cijfers.
Anders het je een nep Mai Linh taxi te pakken.
gr.
Ton.
Ik heb intussen een leuk hotel gespot die ons wel wil ophalen van het vliegveld dus dat is geregeld.
En Ton die tip over Mai Linh is erg handig. Zal er zeker aan denken.
Nog een vraagje1
Ik kan me herinneren dat we op het vliegveld van bangkok bij de bagageband konden pinnen. Kan dit ook hcmc vliegveld of is het handig om in nederland alvast dongs of dollars te regelen?
Hallo Roosje,
Ja, je kan op het vliegveld van Saigon ook pinnen.
Overigens kan je geen dongs kopen op inwisselen bij de bank in Nederland.
Wanneer je niet meer terug gaat naar Viet Nam is het misschien verstandig om voor de laatste dag dollars te kopen als je weer moet pinnen ( of natuurlijk alles opmaken aan dongs, die je eventueel over hebt ).
gr.
Ton.
Volgens mij gaat dat opmaken helemaal goed komen:cheer: Bedankt:chin:
Hihi, dat ken ik ook! Ik weet dat op op het vliegveld in Hanoi ook een donatiebox staat, mocht je je laatste paar Dongs kwijt willen.
Verder sluit ik me helemaal aan bij voorgaande tips!
Groetjes, Anne