Taxi oplichting Saigon

Hallo komende Saigon gangers,

Misschien hebben sommige mensen dit artikel ook gelezen en ik wil er toch even op reageren.

Na honderden taxiritten in Saigon heb ik maar eenmaal meegemaakt dat ze me probeerden af te zetten; kom hier wat later verder op terug.

Mai Linh en Vinasun zijn en blijven de betrouwbaarste taxibedrijven in Viet Nam.
Daarnaast zijn er ook goede, wat onbekendere natuurlijk zoals Saigon tourist, Happy taxi enz. ook best betrouwbaar.

Mijn tips

-Probeer toch zoveel mogelijk Mai linh of Vinasun te pakken

-Wanneer mogelijk laat iemand van een hotel/cafe/restaurant o.i.d. de taxi te
regelen.

-Ga nooit met tweeën achterin zitten; ga als meest assertiefste voorin zitten.
Hier zit geen kinderslot en als je denkt dat je teveel moet betalen pak je
portemonnee en zeg tegen de medepassagier dat ze/hij moet uitstappen.
Doe zelf de deur ook op een kier en laat de discussie daarna over je heen komen en kijk uit naar een portier of naar touristen politie om je te helpen.

-Let goed op op de punten bij het bedrag op de meter.
bijv. VND 30.000.0.5 op de meter is 30 duizend dong en 50 dong.
Dit was bij mij geprobeerd en in het artikel.

• Ga bij het vliegveld naar de Mai Linh balie en betaal daar de 7/8 dollar en je hebt er geen last van; ook niet de tol betalen als ie erom vraagt.

Maar stap nu echt niet in een taxi in Saigon met het idee dat ze willen oplichten.
Er rijden er tienduizenden rond en rotte appels kan je in elke stad tegen komen.

gr
Ton.

Ton, weer bedankt voor je duidelijke informatie!:thumbsup:

Hier kunnen we ons voordeel mee doen deze zomer in Saigon!

gr Claudia

ik heb zoveel mogelijk de taxi’s gemeden, vanwege dit probleem, dus van en naar vliegveld was via de bali in vliegveld en vanaf guesthous geregeld ( 8 dollar is de prijs april 2011).

daarnaast is je laten vervoeren achterop een scooter veelste leuk, dus was mijn nummer 1.

maar idd overal ter wereld zijn taxi’s ruk, er zijn er nog meer die wel perfect zijn.

Groetjus

Bedankt voor de info Ton! Echt super dat je je zo inzet voor het forum! :wink:

Groetjes, Anne

Vorig jaar ca 40 x taxi genomen in 4 weken. slechts 1 keer met “kapotte” meter, die sloeg hele bedragen over. Vond het ook wel weer grappig, meter was helemaal met plakband dichtgetaped. ben toen ter plekke uitgestapt en heb een andere genomen. Valt dus best mee

Ik sluit me bij Ton aan. Ik ga altijd achterin zitten en zorg dat de bagage niet in de kofferbak beland maar naast mij op de achterbank. Mijn vrouw zit ondertussen gezellig te lullen met de chauffeur, ook als hij geen engels spreekt gewoon doorlullen. Ondertussen pas ik het geld op de achterbank af. Bij het uitstappen geen discussie geld in zijn handen duwen of op het dashboard leggen uitstappen, netjes goedendag wensen en weglopen. Vooral niet in discussie gaan. Dit werkt altijd.

Mijn blog: Hansenyvonneinvietnam.wordpress.com