Weet iemand wat de handigste manier is om om 4.30 in de morgen naar vliegveld Aeroparque te gaan? Kan ik bijv. vanaf Estados Unidos in San Telmo een taxi nemen, of rijden er 's nachts zo weinig dat de kans klein is dat je er snel 1 tegenkomt?
Maar ze rijden om 04:30 niet af en aan zoals overdag. Het eenvoudigst is gewoon om het ho(s)tel te vragen een remis te bellen. Kost niet veel meer dan een gewone taxi en dan kan je gewoon binnen wachten.
Ben je een vrouw alleen? Neem geen taxi op straat in Zuid-Amerika. Argentinie is waarschijnlijk minder problematisch maar wil je zeker zijn van een goede en veilige taxi, vraag aub je hostel!!!
Zelf heb ik 3 maanden in Zuid Amerika rondgereisd als vrouw alleen ook in Argentinie, geen probleem maar pas op met taxi’s!!!
Je moet weten hoe je een legale taxi herkent (ook je hostel kan je hierbij helpen) het is in iedere stad anders, het is erg belangrijke info en de mensen bij het hostel of hotel helpen graag want ze kennen de risico’s.
Ik zou het advies van Flipsen opvolgen en even checken of er in het hotel waar je zit niet meer mensen richting Ezeiza moeten rond die tijd (of misschien wel voor dezelfde vlucht). Reis je samen, dat is altijd veiliger.