Taxi Chitwan national park/Kathmandu

Wij gaan in november een rondreis india- nepal maken. Tijdens deze reis wordt de nacht trein naar Delhi genomen. Dit willen wij niet en willen dus per taxi van Chitwan national park naar Kathmandu rijden en van daar uit vliegen naar Delhi. Is het mogelijk om hiervoor een taxi te regelen en zo ja wat zijn ongeveer de kosten ?
:dag:

Taxi: €90-120, afhankelijk van comfort
Touristenbus: €5 p.p
Greenlinebus: €17 incl. Lunch
De bussen moet je wel van te voren boeken.

Bedankt voor de informatie. We denken nu toch meer aan de Greenline bus. Mijn man is nogal lang . Is het erg krap in de bus of valt het mee ?

mvg. A

De greenline bus is echt gericht op toeristen, en je hebt er dus in vergelijking tot de lokale standaarden in Nepal, erg veel ruimte. De bussen hebben verder AC en zijn goed onderhouden. Onderweg stop je ook nog eens voor een ( inbegrepen) lunch, dus dan kan je de benen nog even strekken.

Veel plezier in Nepal,

Rudy van Bruggen

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, maar het schijnt een vrij luxe bus A/C te zijn. Ga zelf in november naar India en Nepal.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je richting Kathmandu het beste aan de rechterkant kunt zitten voor het uitzicht.
In een vliegtuig zit je meestal ook erg krap.
Halverwege stopt de bus in ieder geval voor de lunch en waarschijnlijk een plaspauze. Via hun site www.greenline.com kun je online boeken. Tarief is $17 i.p.v. €17.
Veel plezier op jullie reis.
Gr.
Marion

Rechts in de bus zitten voor het uitzicht??? Bij een binnenlandse vlucht is het leuk om aan de kant van de bergen te zitten. In de bus zie je alles toch wel. En als je dan de rivier wilt zien, dan moet je links gaan zitten :slight_smile:

Greenline etc.zijn prima bussen, komt helemaal goed met die busreis!

Ik denk dat je http://www.greenline.com.np/ bedoelt… Met .np aan het eind

Jaap

Klopt, was de toevoeging (np) vergeten.

Ik ben ook lang 192, en neem daarom ook altijd de greenline bus.
Voordeel a/c, minder mensen . Stopt onderweg bij goede lokaties om te plassen/ drinken. Lunchaccomodatie is mooi en stopt onderweg niet om mensen in te laten stappen.

Van chitwan naar de lunchaccomodatie ga je vermoedelijk in een minivan, na de lunch stap je over in de echte greenline. Deze heeft nl vertrekpunt Pokhara.

Lol, ik ben ruim 2 meter en heb 5 mnd door nepal gereisd zonder greenline. Greenline is de meest luxe toeristen optie. Dat is zeker waar. Zelf genoot ik overigens net zo van de normale toeristen bussen van bv ktm naar pkh voor 4 a 5 euro. deze stoppen ook 1 of 2 keer onderweg, Soms worden onderweg nog mensen opgepikt maar meestal gaat het in 1 keer door. Van chitwan naar pkh of ktm gaat alles wat langzamer is onze ervaring. Op de stukken buiten de toeristische route, heerlijk krap met 75 in een bus van 35, 20 op het dak en 15 geiten in de bagage ruimte … hahahaha … fantastisch toch.
Vaak leuke gesprekken en contacten met Nepalezen in de bus als bonus. En ten aanzien van je lengte. Maar drie plekken in een nepali bus voor lange mensen om te zitten. Eerste stoelen rechts als je binnenkomt. Bank achterin de bus (niet aan te raden) of op de plek bij de chauffeur. Of staan op het trappetje bij de deur (bus is maar 1,80 hoog) :slight_smile: Als de nepali zien dat je een probleem hebt met bv staan in een bus staan ze regelmatig hun stoel af. En ik ben niet oud of bejaard.

Q