Volgend jaar ga ik met mijn pa backpacken. het plan is om in 2 maanden van Moskou naar beijing te treinen. dan naar Chengdu, via Tibet naar Nepal en van Nepal naar Dehli of Bombay (nog niet gekozen).
nu onze vraag: hoe kom ik van Kathmandu over land in India? ik heb gehoord dat Nepal geen treinverbindingen heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Beijing- tibet heb ik zelf ervaring mee, maar verder nog niet
Hoi Erik het is heel eenvoudig om met de bus vanuit Pokhara of Kathmandu naar India te reizen. Er gaan toeristenbussen die kant op. Daarna neem je in India de trein weer !
Erg gemakkelijk .
Succes met de voorbereidingen.
In Nepal en India is het openbaar vervoer erg goedkoop, in jeeps zul je daar niet rond reizen.
In Tibet zul je om naar de grens met Nepal te komen een jeep moeten huren met chauffeur , de kosten deel je met andere reizigers. Hangt wel van de tijd van het jaar af of het gemakklijk is om een groep bij elkaar te krijgen. Het is absoluut een fantastische tocht. De prijzen hiervan ben ik kwijt. Maar het verschilt wel of je in 2 dagen naar de grens wilt of alle bezienswaardigheden mee wilt pakken. Bijv. Everest.
Er zou een busverbinding komen tussen Lhasa en kathmandu, of hij nu daadwerkelijk van start is gegaan is me ontgaan. Daar zou je ook nog naar kunnen informeren. Misschien kan iemand anders je daar meer informatie over geven.
thnks voor de info. In Tibet ben ik al geweest en heb er dus ervaring mee. ik ben van lhasa naar everest base camp geweest en weer terug naar lhasa. de jeeptocht van 7 dagen koste 80 euro. ik deelde hem met 2 engelsen en een thaise. de tocht is inderdaad GEWELDIG. anders is het niet te omschrijven.
volgend jaar kom ik dus terug en wil ik door waar ik vorige zomer neit door ben gegaan: nepal en india. vandaar mijn vraag over het traject kathmandu-india, maar die schijnt dus eenvoudig te zijn volgens de reacties.
Neem van Kathmandu de bus naar Belahiya (Nepalese grensplaats). Doe daar alle formaliteiten aan de grens, maar koop hier geen buskaartje vor India.
Loop naar de Indiaase kant van de grens (deze heet Sonauli) vanaf hier kun je een kaartje voor de bus kopen en kun je de bus pakken naar Ghorakpur waar je de trein kan nemen naar waar je wilt, of je kunt met de bus naar Varanasi gaan (wat de meeste mensen doen). Vergeet niet een kaartje voor India pas aan de Indiaase kant te kopen.
De prijzen zijn ongeveer 200-300 Nrs Kathmandu-Belahiya (100 euro=8000 Nepalese roupies.
Sonauli-Varanasi 200-300 Irs (100 euro=5200 Indiaase roupees)
Succes.
Lovingindia MAG