Wij gaan in juli voor 3 weken naar thailand. We willen na een paar dagen Bangkok een paar dagen naar Jomtien (Ravindra beach resort) en daarna door naar Koh Chang. We willen met de taxi van Bangkok naar Jomtien en daarna met de taxi door naar Koh Chang. Kan iemand mij vertellen wat een redelijke prijs is voor de 2 taxiritten? Kunnen jullie mij verder vertellen vanaf welke pier we het beste de overtocht kunnen maken naar Koh Chang? Kunnen we in Bangkok een willekeurige taxi nemen richting Pattaya of is het beter om dat via een een of andere taxicentrale te regelen?
De meeste taxichauffeurs brengen u probleemloos naar het gewenste hotel in Pattaya, maar zij zullen een vaste prijs willen afspreken. De prijs zal u naar Nederlandse maatstaven meevallen en zal zo rond de 1500 Baht (€30 - €40) bedragen. Hebt u de tijd, informeer dan bij reisbureaus naar het tarief dat zij rekenen. Vooral buiten het hoogseizoen kan een enkeltje met de taxi goedkoper uitvallen wanneer u enig onderzoek doet en wat onderhandelt. De bodem ligt dan op zo’n 1000 Baht (€20 - €25).
Minibus
Bij veel reisbureaus in Bangkok of in uw hotel kunt u ook informeren naar minibusjes die heen en weer rijden tussen Bangkok en Pattaya. Reken op circa 400 Baht per persoon minimaal. Als u met een groep reist is het gezamenlijk huren van een minibus wellicht een goed idee.
Andere prijzen die ik nog heb gevonden van Survarnabhumi met taxi naar Jomtien:1200bath
Heel erg bedankt voor je snelle reactie Georgessiam!
Wij reizen met 333 travel en die rekenen € 68 van Bangkok naar Jomtien, dus het loont de moeite om even te onderhandelen met een willekeurige taxi!
Het beste is dat je paar taxi’s afschuimd,en degene met de beste prijs die neem je!
Zelf had ik in het verleden een taxi genomen(met de help van mijn thaise vriendin)een taxi rit van Bkk naar Hua hin voor slechts 1500bathjes.
Een truc wat je eventueel kunt toepassen is,vraag een prijs rond de 1200bath
aan de taxi man,hij zal natuurlijk zeggen dat de prijs te laag is.
Als hij een tegenbod doet,dan doe je of je ongeintresseerd bent,9 op 10 dat hij nadien wel zal toehappen!1300/1350 bath is okay niet hoger gaan dan dit.