Beste mensen,
Wij gaan naar Cha-Am Thailand , en het reisburo rekend 2x € 110.-- = € 220.–taxi kosten van Bangkok naar Cha-Am voor ons ,is dat niet een beetje veel ??? en kunnen wij dat niet zelf regelen op het vliegveld ???
MARTINEZ
Beste mensen,
Wij gaan naar Cha-Am Thailand , en het reisburo rekend 2x € 110.-- = € 220.–taxi kosten van Bangkok naar Cha-Am voor ons ,is dat niet een beetje veel ??? en kunnen wij dat niet zelf regelen op het vliegveld ???
MARTINEZ
Dat is zeker een flink bedrag!
waarom gaan jullie niet gewoon met de bus? :king:
gewoon lekker zelf regelen als je er eenmaal bent… niet van te voren via je reisbureau.
succes en veel plezier!
Dat kan je best zelf regelen op airport Bangkok. Ten eerste neem een officiele taxi dit zijn de fel gekleurde autos in twee kleuren. Bij de uitgang zie je de taxis wachten juist er voor aat een tafel met een zittend persoon via deze betaal je 50 bath met de garantie dat je een officiele en eerlijke taxi hebt.
Op de achterbank is een geel gekleurde lijst met km. vergoedingen en afstanden. Spreek eerst de reissom af met de bestuurder. Wij nemen deze altijd naar Korath is een 270 km.en betalen 2000 bath is 43,47 euro. Jou reis naar Cha-am is het dubbele in km. wat mogelijk rond de 4 a 5000 bath zal zijn dit is 108 euro voor twee personen.
In de hoop op een goede ervaring groet ik U beleeft
Cram
Conclusie: bedrag van reisbureau klopt!![]()
Geachte,
U zegt dat de prijs van het reisbureau klopt. Laat mij duidelijk zijn U spreekt van 2x110 euro is 220 euro en niet 108 euro of 5000 bat zoals ik vermeld heb.
Met de taxi betaal je niet per persoon.:kus:
Groetjes
Oeps:slapen:
Neem eerst de taxi van Suvarnabhumi naar Victory monument (afhankelijk van de verkeersdrukte alles bij elkaar 400 tot 600 bath = grofweg 12 euro). Bij Victory monument staan naast de bioscoop (gelegen naast het BTS station) allemaal keurige minivans die je voor 300 bath per persoon keurig naar Cha-am brengen. Alles bij elkaar ben je dan keurig en comfortabel voor maximaal 25 euro in Cha am. Minivan hoef je niet te reserveren, gewoon er heen gaan. Vans vertrekken als ze vol zijn.
Inderdaad doen wat falang zegt !! Heel veel toeristen zijn niet op de hoogte van deze mogelijkheid om minibusje vanaf Victory monument te nemen.
Wij hebben dit afgelopen jaar gedaan naar Pranburi en is echt ideaal !
De taxikosten naar Hua-Hin vv Suvarnabhumi (30km verder dan Cha-am vanaf BKK)zijn 2.500 Bath omgerekent ong. €50, dat betekent dan heerlijk comfortabel in een Toyota Van dus alleen jij of je mede-reisgezelschap stoppen wanneer jij wilt of gewoon lekker doorkarren, minder luxe taxi ong. 2000 Bath,(€40). En niet betalen p.p nooit van gehoord.
Vergelijk en reken even zelf: Wij hadden voor 7 personen (zelf geregeld) een minivan vanuit Bangkok via het vliegveld naar de pier bij het eilandje Ko Samed. Kosten: € 90.
Hoi wij gaan in februari van bangkok naar Pranburi en betalen voor 4 personen met prive bus 3300 bath, dit is geregeld door greenwoodtravel in bangkok
Dat kan, want dat is verder dan naar Hua-Hin vanaf BKK-airport, en Hua-Hin-BKK-airport ligt zo rond de 2.300 Bath voor de (rijke) Farang in een luxe taxi-van. Maar nogmaals een TAXI hoe luxe of simpel dan ook rekent niet p.p. maar gewoon ritprijs, het lijkt me een redelijke prijs wat ze via greenwood hebben geregeld.
Goede tip, falang. Bedankt.
groet
Ton
de taxi naar Cha Am /Hua Hin kost tussen de 2800 en 3200* Baht voor twee personen.(*incluis toll en brandstof)
Wil je meer weten dan geef ik je contactadressen, die je per Email kunt benaderen.Bovendien is het helemaal niet ingewikkeld op het vliegveld iets te vinden
Groet Jan W.
j[EMAIL=“janw.devos@planet.nl”]anw.devos@planet.nl 0485571362
Dit is vrij prijzig,nogmaals Suvarnabhumi-Hua-Hin v.v. 2.200-2.500 Bath max,Cha-Am zal iets goedkoper zijn want dat ligt 36 KM voor Hua-Hin, nu praat je natuurlijk maar over een paar euro’s omgerekend maar dit zijn recente tarieven en ook all-inc.
Een hele andere optie is om met de trein naar Hua Hin te gaan en van daaruit met een tuktuk naar Chaam (15km). Ik heb het niet zo met het dwaze thaise verkeer op de open weg, vooral omdat ik alleen maar gewend ben om zelf auto te rijden. In een touringcarbus zal het wel meevallen maar om 3 uur in een minivan te zitten met rechts/links inhaalacties is niet relaxed.
Daarom ben ik met de trein gegaan, 3 uurtjes relaxed achteroverzitten en het leven met het landschap voorbij zien flitsen. Als je Trein 43 neemt van smorgens vroeg (8 uur) dan krijg je ook nog een warme maaltijd geserveerd, enkeltje Bangkok-Hua Hin 382 Baht (en de vertraging krijg je er gratis bij
). http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
je kunt ook met de bus gaan. vanaf het zuidelijke busstation.